דיווח: ממשל ביידן מתכוון לסגת מההכרה ברמת הגולן כחלק מישראל

האתר "Washington Free Beacon" דיווח שנשיא ארה"ב יבטל את החלטת טראמפ מלפני שנתיים. עד כה הממשל שומר על עמימות בקשר לכוונותיו. ארה"ב: "המדיניות לא השתנתה, הדיווחים על כך שקריים"

 תצפית מהר בנטל
תצפית מהר בנטל | צילום: אפרת קרסנר

ממשל ביידן מתכוון לסגת מהחלטת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ להכיר ברמת הגולן כחלק מישראל - כך דווח היום (שישי) באתר "Washington Free Beacon". בתגובה לכך, משרד החוץ האמריקני הבהיר כי "המדיניות שלנו בעניין ההכרה בריבונות הישראלית ברמת הגולן לא השתנתה, הדיווחים על כך שקריים". כזכור, לפני כשנתיים הכירה ארצות הברית לראשונה באזור כשטח ישראלי, ועד כה שמר הממשל החדש על עמימות בקשר לכוונותיו בנושא.

בתגובה לדיווח, שר החוץ יאיר לפיד אמר היום כי "רמת הגולן היא נכס אסטרטגי וחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל הריבונית. ארה"ב הכירה בריבונותנו על רמת הגולן ובחשיבותה האסטרטגית לביטחון ישראל. מי שמפיץ שמועות על ביטול ההכרה הזו פוגע ביבטחון, פוגע בהכרזת הריבונות ומוכן (לא בפעם הראשונה) לגרום נזק ממשי למדינת ישראל, ולסכן את ביטחונה ואת יחסיה עם ארה"ב, רק כדי לפגוע בממשלה החדשה".

במקביל, גורם מדיני מסר בתגובה לדיווח: "סוגיית רמת הגולן כלל לא עלתה בשיח עם האמריקנים. מובן מאליו כי רמת הגולן תישאר בריבונות ישראל לנצח". השר לביטחון הפנים עמר בר לב הגיב לדיווח ואמר כי "רמת הגולן לא הייתה יותר ישראלית בגלל החלטת טראמפ - והיא לא תהיה פחות ישראלית אם תתבטל ההחלטה עכשיו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות: מהשעה 12:00 חובת המסכות בחללים סגורים חוזרת

עשרות אלפים ישתתפו במצעד הגאווה בתל אביב: זו מפת החסימות

הגננת שקשרה פעוט בגן ילדים בחקירתה: "שיטה מוכרת בכל העולם"

רמת הגולן
רמת הגולן | צילום: אריאל צוקרמן

כאמור, בשנת 2019 הכריז ממשל טראמפ על השטח כחלק ממדינת ישראל, זאת שנים לאחר שארה"ב נמנעה מלהכיר בריבונות הישראלית במקום. בשנה שעברה, שר החוץ של ארה"ב דאז מייק פומפאו אף ערך ביקור רשמי במקום.

אלא שבפברואר, שר החוץ הנוכחי אנתוני בלינקן העלה לראשונה את הנושא ונמנע מלהתחייב שממשל ביידן ימשיך את ההחלטה של טראמפ. בזמנו, אמר בלינקן כי רמת הגולן "נותרה בעלת חשיבות אמיתית לביטחון ישראל". גורם במשרד החוץ בוושינגטון טען באותה תקופה כי השטח אינו שייך לאף אחד, והשליטה יכולה להשתנות בהתאם לדינמיקה של האזור.

השינוי במדיניות מעורר זעם בקרב הרפובליקנים, שגיבו בעבר את ההחלטה של ממשל טראמפ וקיוו לראות אותה נמשכת. "השליטה של אסד בסוריה והנוכחות של איראן בדמשק מהווים איום ביטחוני משמעותי על ישראל", אמר הגורם. "לכן, השליטה בגולן נותרה בעלת חשיבות אמיתית לביטחונה".

ג'ו ביידן
ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

בתוך כך, 73 דמוקרטים בבית הנבחרים האמריקני חתמו על מסמך שבו קראו לביידן להפוך את ההחלטות של ממשל טראמפ באשר ליחסי ישראל-פלסטין, וביקשו ממנו, בין היתר, לגנות בנייה בהתנחלויות. בין החותמים על המכתב נמצאים גם כמה דמוקרטים יהודים.