בנט בישיבת הממשלה: "נסעתי כדי לסייע בהידברות, חייבים להתאמץ"

ראש הממשלה התייחס לביקורים המדיניים בסוף השבוע ברוסיה ובגרמניה ואמר כי ישראל תמשיך לסייע ככל שתתבקש וכי נסיעתו התקבלה "בברכת דרך ובעידוד על השחקנים". "זו חובתנו המוסרית גם אם הסיכוי לא גדול", אמר בנט והתייחס גם להסכם הגרעין: "חסרונות ההסכם עולים לאין ערוך על יתרונותיו"

זמן צפייה: 02:40

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לביקורו המדיני החשאי במהלך סוף השבוע לרוסיה ולגרמניה. עוד לפני פתיחת הישיבה, נמסר מלשכת ראש הממשלה כי בנט שוחח עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי - בפעם השלישית ביממה האחרונה.

בנט המריא כאמור בחשאי לרוסיה ונפגש אתמול למשך כשלוש שעות עם הנשיא ולדימיר פוטין בקרמלין. לנסיעה התלוו השר זאב אלקין ששימש כמתרגם, ראש המל"ל איל חולתא והיועצת המדינית שמרית מאיר. לאחר מכן המריא בנט מרוסיה לגרמניה, שם נפגש עם הקנצלר אולף שולץ.

"נסעתי לשם במטרה לסייע בהידברות בין כל הצדדים, כמובן עם ברכת הדרך ובעידוד של כל השחקנים", אמר בנט. "כפי שכולנו יודעים, המצב בשטח לא טוב, הסבל האנושי גדול ועלול להיות גדול הרבה יותר, אם הדברים יימשכו במסלול הנוכחי. יש גם ישראלים שצריכים לחזור הביתה וקהילות יהודיות במצוקה שזקוקות לעזרה".

נפתלי בנט קנצלר גרמניה אולף שולץ
בנט ושולץ בפגישתם אמש | צילום: צילום: רויטרס

עוד אמר ראש הממשלה כי "מטבע הדברים, אני לא יכול להרחיב יותר. אנחנו נמשיך לסייע ככל שנתבקש. גם אם הסיכוי לא גדול, ברגע שיש אפילו פתח קטן, ויש לנו את הגישה לכל הצדדים ואת היכולת, אני רואה זאת כחובתנו המוסרית לעשות כל ניסיון. כל עוד הנר דולק - חייבים להתאמץ, ואולי עוד אפשר לפעול".

בנט התייחס גם לסוגיית המו"מ על הסכם הגרעין עם איראן ואמר: "במהלך סוף השבוע קרה דבר משמעותי וחיובי - ראש סבא"א, רפאל גרוסי, ביקר בטהרן והחליט לא להיענות לתביעה האיראנית לסגור את התיקים הפתוחים תחת לחץ פוליטי. זוהי החלטה מקצועית חשובה של הסוכנות ושל גרוסי, שלא נענו ללחץ האיראני. עמדתנו לגבי ההסכם ידועה - חסרונות ההסכם עולים לאין ערוך על יתרונותיו. בכל מקרה, ההסכם לא מחייב את מדינת ישראל בשום מובן".

על קליטת העלייה אמר: "אנחנו נערכים לגל עלייה משמעותי בעקבות המצב. כעת המערכת מכינה תרחישים לקליטת מספרים שונים של עולים, והיא תציג זאת השבוע בפני הקבינט. זה אתגר למדינת ישראל, אבל זה אתגר שעמדנו בו בעבר, פעם אחר פעם. רגעים כאלה, שבהם העולם עומד בפני טלטלה ויהודים כבר לא בטוחים היכן שהם נמצאים, מזכירים לכולנו כמה חשוב שיש בית ליהודים באשר הם, כמה חשוב שיש לנו את מדינת ישראל".