בנט נמנע מלהזכיר את רוסיה בנאומו בבה"ד 1: "ליבנו עם אזרחי אוקראינה"

בצל המלחמה במזרח אירופה, רה"מ התייחס לנושא בנאומו בטקס סיום קורס הקצינים, אך נמנע מלהזכיר את התוקפנות הרוסית. "אלה רגעים קשים וטרגיים. ליבנו עם אזרחי אוקראינה שנקלעו למצב הזה ללא עוול בכפם. ישראל תירתם להושיט יד בכל סיוע הומניטרי שיידרש"

זמן צפייה: 02:27

לראשונה מאז פרוץ המלחמה במזרח אירופה, ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (חמישי) לנושא, ואמר בסיום טקס קצינים בבה"ד 1: "העולם הרבה פחות יציב. ימים אלה מלמדים אותנו שמלחמה בין צבאות איננה נחלת העבר". עוד הוסיף לדבר בעניין: "אלה רגעים קשים וטרגיים. ליבנו עם אזרחי אוקראינה שנקלעו למצב הזה ללא עוול בכפם. ישראל תירתם להושיט יד בכל סיוע הומניטרי שיידרש. יש לנו את היכולת ואנחנו למודי ניסיון".

בהמשך, פנה בנט לישראלים שעדיין נותרו באוקראינה: "כל ישראלי יודע תמיד שיש לו בית לשוב אליו, שיש מי שידאג לו בעת צרה. מכאן אני פונה לאזרחי ישראל שעוד לא יצאו מאוקראינה - צאו כעת, שמרו על חייכם. האנשים שלנו ממתינים לקלוט אתכם במערב המדינה".

רסיסי טיל שנפל בקייב, אוקראינה
רסיסי טיל שנפל בקייב, אוקראינה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום נשא שר החוץ יאיר לפיד הצהרה בעקבות הפלישה הרוסית וגינה אותה. "ההתקפה מהווה הפרה של הסדר הבינלאומי", אמר. "מלחמה אינה דרך לפתור סכסוכים. השעות והימים הראשונים של מלחמה זה הזמן שאפשר לעצור ולחזור לשולחן הדיונים וליישב את המחלוקות בדרכי שלום".

עוד אמר שר החוץ כי "לישראל יש יחסים עמוקים גם עם רוסיה וגם עם אוקראינה. יש מאות אלפי יהודים בשתי המדינות. שמירה על ביטחונם היא בראש סדר העדיפויות שלנו. אני קורא לכל אזרח ישראלי לצאת מאוקראינה ולהגיע למעברי הגבול, יש נהירת פליטים, המרחב האווירי של אוקראינה סגור. נציגים קונסולריים הוצבו באזור לבוב כדי לסייע לישראלים לצאת. תיאמנו עם פולין, הונגריה, סלובקיה, רומניה ומולדובה על יציאה בטוחה של ישראלים".

אזרחים ישראלים הזקוקים לסיוע או הכוונה מוזמנים לפנות לחדר מצב במשרד החוץ במספרים:

02-5303155

02-5303911

02-5303401

02-5303287

ניתן להמשיך לפנות גם בקווים החמים של השגרירות:

3536 770 67 380+

4216 770 67 380+