בנט המריא לישראל: "מכבד את מומחי הבריאות, אך לא נטיל מגבלות"

בצל הביקורת על דבריו מעל במת האו"ם, רה"מ התייחס ללחצים המופעלים עליו ואמר כי "בשלב זה נימנע מהטלת מגבלות גורפות על כלל האוכלוסייה - זו לא מדיניות הממשלה"

זמן צפייה: 01:08

ראש הממשלה נפתלי בנט סיים היום (רביעי) את ביקורו בארצות הברית, והוא ינחת הערב בחזרה בישראל. לפני העלייה למטוס אמר בנט: "אני מסיים ביקור מועיל בניו יורק ובאו"ם. אני מכבד מאוד את מומחי הבריאות ומוקיר את עבודתם המקצועית. עם זאת, עוד הטלת הגבלות על אזרחי ישראל, זו לא המדיניות של הממשלה".

"מדיניות הממשלה היא להיות פתוחה ככל האפשר לצד עבודה ממוקדת על הלא-מחוסנים מוקדי התחלואה", הוסיף בנט, "מבחינת הנתונים, 40 התושבים האדומים ביותר בישראל הם כרגע בחברה הערבית ומעל 90 אחוז שמאושפזים במצב קשה, הם אנשים לא מחוסנים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר שהורשע בעבירות מין: השחקן משה איבגי נכנס לכלא

בכירי משרד הבריאות בתגובה לנאום בנט: "לא הפורום ללבן פערים"

מחקר בארה"ב: לגליזציה של מריחואנה לא הביאה לעלייה בצריכת הסם

עוד אמר ראש הממשלה: "למרות הלחצים, נימנע בשלב הזה ממגבלות גורפות על כלל האוכלוסייה. סגירת קונצרט של שלמה ארצי בראשל"צ או סגירת חתונה במודיעין, לא תעזור לתושבי אום אל פחם לצמצם את התחלואה. מה שנעשה זה להגיע לאום אל פחם עם מוקדים ותחנות. נשתדל להימנע מפעולות עם תועלת נמוכה ונזק נפשי גבוה כי צריך להבין שהמשמעות היא אובדן מיידי של אלפי מקומות עבודה של אזרחי מדינת ישראל, ולכן נמשיך במדיניות של ישראל פתוחה ככל האפשר".

כזכור, בתדרוך מיוחד שקיים בנט עם פמליית העיתונאים שליוותה אותו לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, הוא הקדיש דקות ארוכות להבהיר שהוא זה שיקבל את ההחלטות בכל הנוגע למגפת הקורונה, כאשר האחריות היא עליו ולא על עובדי מערכת הבריאות. "עם כל הכבוד למומחים ברפואה - הם לא רואים את התמונה המלאה והם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי. חלק מהם התנגדו לבוסטר בזמן אמת, אני לא מקבל את גישת ה'למי אכפת' מכסף ופרנסה".