רה"מ למזכיר המדינה האמריקני: "צריך להפסיק את המו"מ עם איראן"

ברקע השיחות של המשטר בטהראן עם המעצמות על הסכם הגרעין, בנט שוחח עם בלינקן ודרש להפסיק את המשא ומתן. לדבריו, "איראן מבצעת 'סחיטה גרעינית' כטקטיקה - יש לענות בצעדים קשים". גורם מדיני: "השיחה הייתה ארוכה ולא פשוטה"

בנט בנאומו במליאה
בנט במליאה | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח הבוקר (חמישי) עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. לדברי בנט, המשטר בטהראן מבצע "סחיטה גרעינית" כטקטיקת משא ומתן, ולכן המעצמות צריכות להפסיק את השיחות עמה על הסכם הגרעין. "יש לענות בצעדים קשים", אמר בנט לבלינקן.

גורם מדיני סיפר כי השיחה בין השניים הייתה ארוכה ולא פשוטה ורובה המוחלט עסק רק באיראן. "ראש הממשלה התייחס להפרות המתמשכות והפרובוקטיביות של איראן בתחום הגרעין, ואמר כי התשובה היא לא להיסחט, אלא לגבות מהאיראנים מחיר מיידי על הסחטנות", סיפר הגורם. עוד הוסיף כי בנט הביע את התנגדותו להסרת הסנקציות מאיראן, ובפרט למסגרת של הסכם חלקי, שלדבריו, "משמעותו המעשית היא זרימה מאסיבית של כספים למשטר בטהרן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בדרך לחובת חיסון: גרמניה הטילה הגבלות על לא-מחוסנים

כך חברות "תפסו טרמפ" על סערת נסיעת משפחת בנט לחו"ל

ריצה מאסר בעבר על אותה עבירה – ועשה זאת שוב: זהו החשוד שהדביק נשים באיידס

Meeting Of Jcpoa Joint Commission In Vienna
שיחות הגרעין בין איראן למעצמות | צילום: רויטרס

כאמור, השיחה בין השניים נערכה ברקע שיחות הגרעין עם איראן. במקביל, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) דיווחה כי איראן עוסקת בהעשרת אורניום ל-20% באמצעות צנטריפוגות מתקדמות הסוכונות הבהירה כי המהלך האמור עשוי להעלות את המתיחות בשיחות.

לצד זאת, סוכנות הידיעות "רויטרס" ציטטה דו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שבו נכתב כי הוחלט להגביר את תדירות פעולות הפיקוח במתקן בפורדו, וצויין כי איראן הסכימה לכך. עוד נטען בדו"ח, כי הסוכנות תמשיך להתייעץ עם איראן בנוגע להסדרים פרקטיים, בכדי להקל על היישום של הגברת פעולות הפיקוח במתקן בפורדו.