ועידת האקלים: בנט ייפגש לראשונה עם שורת מנהיגים מהעולם

ראש הממשלה נחת בגלאזגו וצפוי להיפגש עם ר"מ בריטניה בוריס ג'ונסון, נשיא צרפת עמנואל מקרון ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. בהמשך יישא נאום שבו יציג את תוכנית אפס פליטות פחמן עד 2050

זמן צפייה: 00:54

ראש הממשלה נפתלי בנט נחת אמש בגלאזגו לרגל ועידת האקלים העולמית וצפוי להיפגש היום (שני) לראשונה עם שורת מנהיגים מהעולם, ביניהם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ועוד. בטקס פתיחת הוועידה הצטלם עם ג'ונסון וגוטרש ובהמשך היום ינאם בנט בוועידה וצפוי להציג את תוכנית אפס פליטות פחמן עד 2050 של ישראל.

זו תהיה פגישתו הראשונה, כאמור, עם ראשי המדינות. היום הוא ייפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, ראש ממשלת איטליה מריו דראגי ונשיא הונדורס חואן אורלנדו ארננדס. מחר ימשיך בשורת הפגישות עם ראש ממשלת בריטניה, ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, ויורש העצר וראש הממשלה של בחריין סלמאן בן חמד אל ח'ליפה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"חילול המת": ארגון יד לבנים עתר נגד הוצאת גופת עמית בן יגאל

אחרי השערוריות והחלפת השם: בכירה בפייסבוק בריאיון מיוחד

"הכל הפך שחור": 120 נפצעו בתאונת רכבת בבריטניה

Hodsoy
נפתלי בנט ובוריס ג'ונסון

לקראת הוועידה התראיין בנט ל"טיימס" הבריטי, ופירט את היעדים הלאומיים של מדינת ישראל בתחום האקלים, בעיקרם: אפס פליטות גזי חממה עד שנת 2050 והפסקה הדרגתית של שימוש בפחם שתחל כבר בשלוש השנים הקרובות.

בנט ציין כי בחזונו ישראל יכולה להוביל בפיתוח טכנולוגיות לפתרון משבר האקלים העולמי, וכי הוא רואה בכך דרך שבה ישראל יכולה לקדם את מדיניותה במזרח התיכון. "קיים פוטנציאל אדיר באזור ליצירת שותפויות בתחום האנרגיה", אמר בנט, והוסיף כי "כדי שהעולם יגיע לאפס פליטות עד 2050, שינוי ההתנהגות שלנו יעשה פחות מחצי מהעבודה. החצי השני יגיע מטכנולוגיה שטרם פותחה, ושם ישראל יכולה להוביל".

Whatsapp Image 2021 11 01 At 1
אנטוניו גוטרש, נפתלי בנט ובוריס ג'ונסון

אמש, לפני המראתו, שוחח ראש הממשלה עם עיתונאים ואמר: "התקציב יעבור, זה הולך להיות שבוע הפייקים הגדול של האופוזיציה". עוד הוסיף כי "בעוד שנפעל להעלאת קרנה ומעמדה של ישראל בעולם, כאן בארץ אנחנו צפויים לשבוע משוגע, שיילך וייעשה פרוע יותר ככל שיתקרב מועד ההצבעה על התקציב. מרגע שהתקציב יעבור השבוע, זה קונה יציבות רבת שנים לממשלה והמשמעות לאופוזיציה זה התפוררות והתפרקות לרסיסים. הם מבינים את זה והם נואשים. הם נואשים להפיל את התקציב ולהוביל לבחירות חמישיות".