בנט נפגש עם הנשיא א-סיסי בשארם א-שייח

ברקע המתיחות מול רצועת עזה ולאחר ביקורו של שר הביטחון ברמאללה, נועד רה"מ עם הנשיא המצרי כשברקע דגלי המדינות. עפ"י דיווחים מצריים, השניים דנו בנושאים אזוריים והתנעת תהליך השלום

בנט וא-סיסי בפגישתם
בנט וא-סיסי בפגישתם | צילום: אתר הנשיאות המצרית

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש כעת עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשארם א-שייח שבסיני. ברשת "אל-ערביה" דווח מוקדם יותר כי השניים ידונו בפגישתם בנושאים אזוריים ובדרכים להניע את תהליך השלום. ברקע הפגישה התנוססו דגלי ישראל ומצרים.

הבוקר דיווחו מקורות פלסטיניים רמי דרג כי משלחת ביטחונית בכירה של המודיעין המצרי תבקר בשבוע הבא ברצועת עזה, רמאללה וישראל, במטרה לדון בנושאים רגישים וחשובים הנוגעים למצב הביטחוני המידרדר. המקורות אמרו לעיתון "ראי אל-יום" כי המשלחת תכלול בכירים מהמודיעין המצרי, והיא תגיע לרצועת עזה דרך מעבר רפיח, כדי לקיים שיחות עם הנהגת חמאס, ובראשם יחיא סינוואר ובכירים בפלגים האחרים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אילן ישועה כתב לאבי גבאי: "אשמח לעזור לך בכל דרך אפשרית"

נציבת שב"ס: "סיכלנו 300 ניסיונות בריחה בעשור האחרון" • ישיר

תקרית בי-ם: אדם בעל חזות חרדית תקף את ח"כ מאיר פרוש ליד ביתו

עוד הוסיפו המקורות הפלסטיניים כי ביקור הפתע בעזה יתרכז בייצוב הפסקת האש, וניסיון לשכנע את הפלגים שלא להיכנס לסבב לחימה חדש, שכן הדבר עלול לעכב את עבודות שיקומה של רצועת עזה.

כזכור, לפני כשבועיים נועד שר הביטחון בני גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בפגישה ראשונה של בכיר מהדרג הממשלתי בישראל מאז שנת 2010. על פי הודעת לשכתו של גנץ, השניים דנו בעיצוב המציאות הביטחונית, האזרחית והכלכלית ביו"ש ובעזה. גנץ אמר כי "ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטינית".

אבו מאזן ובני גנץ
אבו מאזן ובני גנץ

ראש הממשלה נפתלי בנט עודכן בשעתו על קיום הפגישה בין גנץ לאבו מאזן, וגורם בסביבתו מסר אז: "פגישת גנץ-אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה. מדובר בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלסטינית. אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה".

אבו מאזן ועבדאללה מלך ירדן
אבו מאזן ועבדאללה מלך ירדן | צילום: רויטרס

כמה ימים לאחר פגישת גנץ ואבו מאזן נפגש יו"ר הרשות הפלסטינית בקהיר עם נשיא מצרים א-סיסי ומלך ירדן עבדאללה. דובר נשיא מצרים ציין כי במהלך הפסגה נערכו שיחות בדלתיים סגורות והודגש כי מטרת כלל הדיונים לתאם את העמדות וההשקפות במספר נושאים הקשורים בסוגייה הפלסטינית, ובמיוחד בכל מה שקשור לתהליך השלום ובדרך לייצב את הרגיעה שהושגה לאחר ההסלמה בחודש מאי האחרון.