בנט בריאיון בבחריין: "ישראל מהווה כוח צבאי ממשי במפרץ"

ראש הממשלה התראיין לעיתון המקומי "אל איאם" והתייחס לסוגיות הביטחוניות המשותפות של ישראל ובחריין ובעיקרן התמודדות מול האיום האיראני המשותף. הוא הדגיש את חשיבות היחדים בין המדינות ואת הערכתו למלך בחריין אל חליפה

Whatsapp Image 2022 02 14 At 2
ראש הממשלה נפתלי בנט עם הגעתו לבחריין | צילום: חיים צח/לע"מ

במהלך ביקורו של ראש הממשלה נפתלי בנט בבחריין ביקור בבחריין הוא העניק ראיון לעיתון המקומי "אל איאם" שהתפרסם הבוקר (שלישי). ראש הממשלה דיבר על על השלום בין המדינות, התייחס להסכם הגרעין האיראני ונשאל על ההסכמים הביטחוניים שנחתמו בין המדינות בתחילת החודש, בעת ביקור שר הביטחון בני גנץ.

"ישראל ובחריין פועלות למול אתגרים גדולים הנובעים מאותו המקור והוא הרפובליקה האסלאמית של איראן", אמר ראש הממשלה. "איראן מזעזעת את יציבותו של כל האזור. אנו נלחמים באיראן ושלוחותיה באזור יום ולילה ונסייע לידידותינו בכל הקשור להידוק השלום , הביטחון והיציבות ככל שיידרש מאתנו". בנט חזר ואמר כי הוא מתנגד להסכם הגרעין, אך עם זאת הביע תמיכה בנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

Whatsapp Image 2022 02 14 At 1
בנט לפני ההמראה לבחריין | צילום: חיים צח/לע''מ

בנט נשאל גם על השתתפות ישראל לראשונה בתרגיל של הצי החמישי האמריקני, בו השתתפו גם מדינות איתן אין לישראל קשרים רשמיים כמו ערב הסעודית ועומאן. "ישראל מהווה כוח צבאי ממשי באזור ויש לה יכולות מבצעיות גדולות באוויר, בים וביבשה", אמר. "אנו דואגים להרחיב את שיתוף הפעולה הצבאי עם הידידים שלנו באזור כדי לחזק את הביטחון והיציבות במפרץ".

בנוסף, בנט הדגיש את הסוגיות המרכזיות בהן הוא צפוי לדון עם מלך בחריין חמד בן עיסא אל חליפה ובהם עניינים כלכליים, מינוף המסחר והתיירות בין המדינות וענייני ביטחון. הוא צפוי להיפגש במהלך היום, כאמור, עם מלך בחריין וכן עם יורש העצר וראש הממשלה של בחריין סלמאן בן חמד אל-ח'ליפה.