"אירוע מרגש": בנט המריא לבחריין - ביקור ראשון של ר"מ ישראלי במדינה

לאחר ביקוריהם של שר הביטחון ושר החוץ, גם ראש הממשלה ייצא למדינת המפרץ. הוא ייפגש עם יורש העצר של הממלכה, עם המלך ועם שרי החוץ, האוצר והתעשייה. לפני ההמראה אמר: "מטרת הפגישות היא ליצוק תוכן בשלום"

זמן צפייה: 01:09

ראש הממשלה נפתלי בנט המריא היום (שני) לביקור ראשון של ראש ממשלה ישראלי בבחריין. בנט צפוי לפגוש את מלך בחריין חמד בן עיסא אל-ח'ליפה וכן עם יורש העצר וראש הממשלה של בחריין סלמאן בן חמד אל-ח'ליפה.

"אני ממריא כעת לבחריין, לביקור רשמי ראשון של ראש ממשלה ישראלי בממלכה", אמר בנט לפני ההמראה. "זה אירוע מרגש. אני הולך לפגוש את המלך, את יורש העצר ולקיים שורה של פגישות, שהמטרה שלהן היא לצקת תוכן ואנרגיה בשלום בין שתי המדינות. אני חושב שבתקופה הסוערת הזאת חשוב שדווקא מהאיזור שלנו ייצא מסר של שיתוף פעולה, של רצון טוב, של עמידה משותפת מול איומים ושל בניית גשרים לשלום".

יורש העצר וראש הממשלה נפגשו בעבר בגלאזגו, במהלך ועידת האו"ם להתמודדות עם משבר האקלים ושם הוזמן בנט לביקור. הם צפויים לשוחח על הידוק הקשר בין המדינות, הפיתוח והשגשוג באיזור ובפרט בקידום סוגיות מדיניות וכלכליות, בדגש על תחומי הטכנולוגיה והחדשנות. בנט ייפגש גם עם שרי האוצר, החוץ, התעשייה והתחבורה של ממלכת בחריין, ועם נציגי הקהילה היהודית במדינה.

טיסות לבחריין
מטוס עם דגלי ישראל ובחריין

בסוף השבוע אישרו הרשויות במדינת המפרץ כי קצין יוצב באופן קבוע במדינה. מדובר בקצין משורות חיל הים שיגיע כבר בשבועות הקרובים אל בחריין, וישמש קצין קישור אל הצי החמישי האמריקני, שמפקדתו נמצאת בנסיכות.

המהלך סוכם בעת ביקור שר הביטחון בני גנץ במדינה לפני כשבועיים. הקצין שיוצב במדינה יהיה הראשון אי פעם שמוצב באופן קבוע במדינה ערבית - ובמיוחד כזו השוכנת קרוב לאיראן. שיתוף הפעולה, שיתחיל בקצין צה"ל על אדמת מדינת מפרץ, צפוי להעמיק בשנים הבאות.

Zzxmwr
שר הביטחון גנץ בקבלת הפנים בבחריין

בספטמבר האחרון נחת שר החוץ יאיר לפיד נחת בבחריין לביקור רשמי ראשון של שר ישראלי בממלכה. לפיד נפגש עם מלך בחריין חאמד בן עיסא אל ח'ליפה והודה לו על הפגישה. לפיד אמר כי "המנהיגות וההשראה של המלך הובילו לשיתוף פעולה אמיתי והפגישה מתווה את הדרך להמשך היחסים".

כמו כן, נפגש גם עם שר החוץ של בחריין עבד א-לטיף א-זיאני והשניים דנו בשיתופי הפעולה בין המדינות ועל הדרכים להפוך את השלום הרשמי לידידות בתחומים המדיניים והכלכליים.  בנוסף, נפגש גם עם יורש העצר וראש הממשלה סלמאן בן חמד אאל ח'ליפה ואמר לו: "תודה על הזכות להיות כאן היום ולעשות ביחד צעד נוסף בבניית היחסים שלנו, במודל של שותפות ושל דו קיום בין תרבויות ובין דתות".