בנט על התבטאות שר החוץ הרוסי: "שקר שנועד להאשים יהודים בפשעים"

לאחר הודעת הגינוי של שר החוץ לפיד לדבריו של לברוב, גם רה"מ תקף: "אני רואה בחומרה את ההתבטאות", וקרא "להפסיק לאלתר להשתמש בשואת העם היהודי ככלי לניגוח פוליטי". "שום מלחמה בימינו אינה השואה ואינה דומה לשואה"

זמן צפייה: 05:15

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (שני) לאמירתו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, לפיו "גם להיטלר היה דם יהודי", ואמר כי "אני רואה בחומרה את התבטאותו של שר החוץ הרוסי. דבריו אינם אמת ותכליתם פסולה".

עוד מדבריו של ראש הממשלה: "שקרים מעין אלו מטרתם להאשים את היהודים עצמם בפשעים הנוראים ביותר בהיסטוריה שנעשו כנגדם, ובכך לשחרר את האחריות מצוררי ישראל". לאחר מכן הוסיף: "כפי שכבר אמרתי, שום מלחמה בימינו אינה השואה ואינה דומה לשואה. יש להפסיק לאלתר להשתמש בשואת העם היהודי ככלי לניגוח פוליטי".

סרגיי לברוב, שר החוץ של רוסיה
סרגיי לברוב, שר החוץ של רוסיה | צילום: רויטרס

כזכור, מוקדם יותר היום תקף שר החוץ יאיר לפיד את דבריו של שר החוץ הרוסי, ואמר כי דבריו הם בלתי נסלחים והודיע כי שגריר רוסיה בישראל יזומן לשיחה "לא פשוטה". עוד הוסיף לפיד כי ישראל "מצפה להתנצלות".

אליו הצטרף גם יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, גלעד קריב, שאמר כי: "‏דבריו של שר החוץ הרוסי בעניין שורשיו היהודים של היטלר מהדהדים דעות אנטישמיות מכוערות ומסוכנות והם מצטרפים לשימוש הנלוז והבזוי של רוסיה בזכר זוועות מלחמת העולם השניה כדי להצדיק את תוקפנותה. מן הראוי שמדינת ישראל תגיב באופן רשמי וחריף להתבטאות הזו".

שר האוצר אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מדובר בדברים מופרכים וקשים וחבל שנאמרו. מצפה להבהרה והתנצלות". גם דני דיין, יו"ר מוזיאון יד ושם, תקף את דבריו של שר החוץ הרוסי: "דברים מופרכים, הזויים ומסוכנים הראויים לכל גינוי".

כאמור, לברוב העניק אמש ריאיון ראשון לתקשורת המערבית מאז שפרצה המלחמה, ואמר בין היתר כי "האנטישמים הכי גדולים היו יהודים" וכי "העובדה שהנשיא האוקראיני זלנסקי יהודי אינה שוללת את האלמנטים הנאצים באוקראינה".