במהלך היום: בנט ימריא לאיחוד האמירויות וייפגש עם יורש העצר

מנהיג ישראלי ראשון ינחת במפרץ: לראשונה מאז כינון הסכמי אברהם, ראש ממשלה ישראלי יגיע לאמירויות. לאחר שביוני האחרון חנך שר החוץ לפיד את שגרירות ישראל במדינה, בנט ייפגש עם יורש העצר מוחמד בן זאיד

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט ימריא במהלך היום (ראשון) לביקור מדיני באיחוד האמירויות, וייפגש עם יורש העצר מוחמד בן זאיד אאל נהיאן. הביקור צפוי להיות קצר מהמתוכנן בשל מגפת הקורונה. מטעם לשכת ראש הממשלה נמסר כי "המנהיגים ידונו בהעמקת הקשרים בין ישראל לאיחוד האמירויות, בדגש על הסוגיות הכלכליות והאזוריות שיתרמו לשגשוג, רווחה וחיזוק היציבות בין המדינות".

כזכור, בחודש ספטמבר השנה נפגש ראש הממשלה בנט עם השר לענייני מדינה במשרד החוץ של איחוד האמירויות, ח'ליפה שאהין אלמרר, בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, שם ציינו את יום השנה להסכמי אברהם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המטייל הישראלי שחולץ בארגנטינה: "הבנתי שאם אני מתעלף – אני נופל ומת"

אלוף עולם ישראלי בטאקוונדו פראלימפי: "אני האדם הכי מאושר שיש"

שייח' ג'ראח: מי התושבים שמאחורי המחלוקת המדממת?

בנט בפגישה עם שר החוץ של בחריין ושר לענייני מדינה מאיחוד האמירויות
בנט בפגישה עם שר החוץ של בחריין ושר לענייני מדינה מאיחוד האמירויות | צילום: אבי אוחיון/ לע''מ

בנט שוחח לראשונה עם יורש העצר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד, בחודש יולי השנה. בהמלך השיחה הדגיש בנט כי הוא רואה חשיבות רבה ביחסים האסטרטגיים בין המדינות, אשר מתבטאים במגוון תחומים, והוסיף כי גישתה של איחוד האמירויות כלפי ישראל היא שינוי חשוב המהווה השראה למדינות ומנהיגים נוספים באיזור.

יאיר לפיד חונך את השגרירות באיחוד האמירויות
יאיר לפיד חונך את השגרירות באיחוד האמירויות | צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

כמו כן, מוקדם יותר השנה חנך שר החוץ יאיר לפיד את השגרירות הישראלית החדשה באבו דאבי, וכינה את האירוע "רגע היסטורי". במקביל, קרא שר החוץ לכל מדינות האזור לפתוח בשיח עם ישראל. "ישראל מעוניינת בשלום עם שכניה, עם כל שכניה. אנחנו לא הולכים לשום מקום, המזרח התיכון הוא ביתנו. אנחנו פה כדי להישאר".