בנט בצל הביקורת הירדנית: "מסע הסתה פרוע בהכוונת חמאס, אל תצטרפו לשקרים"

לאחר הביקורת של ראש הממשלה הירדני אל-חסונה על ההתנהלות הישראלית בהר הבית, אמר ראש הממשלה כי "ישראל עושה הכל כדי שכולם כתמיד יוכלו לחגוג את החגים בבטחה". שר המשפטים סער היה תקיף יותר: "ההתבטאויות מצד בכירים בירדן הינן חמורות ובלתי מקובלות"

זמן צפייה: 11:12

בצל הביקורת של ראש ממשלת ירדן בישאר אל-חסונה על התנהלות הישראלית בהר הבית, ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הערב (שני) כי "בשבוע האחרון מתנהל נגדנו מסע הסתה פרוע בהכוונת חמאס. הנה האמת: ישראל עושה הכל כדי שכולם כתמיד יוכלו לחגוג את החגים בבטחה - יהודים, מוסלמים ונוצרים. אנחנו מצפים מכולם שלא להצטרף לשקרים ובטח לא לעודד אלימות כנגד יהודים. מדינת ישראל תמשיך לשמור על בירתנו ירושלים פתוחה לכל".

גם שר המשפטים גדעון סער הגיב מטעמו אך באופן תקיף יותר: "ההתבטאויות המושמעות מצד בכירים בממלכת ירדן הינן חמורות ובלתי מקובלות. ריבונות ישראל בירושלים בירתה היא המבטיחה את חופש הפולחן לבני כל הדתות בעיר. הנסיונות של גורמים קיצוניים וטרוריסטים, כמו החמאס, להצית את השטח באמצעות קמפיין אנטי-ישראלי שקרי הם שקופים ואותם יש לגנות ולהוקיע".

בתוך כך, מועצת הביטחון של האו"ם הודיעה כי היא תתכנס מחר על מנת לדון על המתיחות בירושלים. צרפת, סין, נורבגיה, אירלנד ואיחוד האמירויות הן המדינות שביקשו את הדיון במועצת הביטחון, והוא יהיה סגור לתקשורת.

כזכור, מוקדם יותר היום, אל-חסונה ביקר חריפות את ההתנהלות הישראלית בהר הבית. את הדברים אמר אל-חסונה בישיבת פרלמנט שהתקיימה הבוקר ובה אמר בין היתר: "אני מצדיע לכל פלסטיני וכל עובד של הווקף בירושלים שמיידה אבנים נגד הציונים בהגנה נגד הכיבוש הישראלי".

עוד קודם לכן הודיע שר החוץ איימן א-ספדי כי ממלא מקום השגריר הישראלי בירדן יזומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ הירדני ותימסר לו איגרת מחאה ברקע האירועים האחרונים בהר הבית. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הירדנית "פטרה", א-ספדי אמר כי "לא ניתן לדלג מעל הסוגיה הפלסטינית כדי להשיג שלום צודק וכולל. ההגנה על המקומות הקדושים לאיסלאם ולנצרות נמצאת בסדר העדיפויות של ירדן והמלך עבדאללה נוקט בכל האמצעים כדי לשמור עליהם".