בנט נועד עם נשיא צרפת מקרון: סוגיית NSO תטופל בדיסקרטיות

בפגישתם בגלאזגו דנו המנהיגים בהתקדמותה של איראן בהעשרת אורניום • לפני כן נועד בנט עם ר"מ אוסטרליה מוריסון • על נושא האקלים אמר: "זה לא צריך להיות נושא פוליטי, זה העתיד שלנו"

זמן צפייה: 39:05

ראש הממשלה נפתלי בנט, החל היום (שני) את סבב הפגישות עם מנהיגי העולם בוועידת האו"ם לשינוי אקלים שמתקיימת בגלאזגו, סקוטלנד. תחילה נפגש עם ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, ולאחר מכן הוא נועד עם נשיא צרפת עמנואל מקרון.

בנט ומקרון נועדו תחילה בארבע עיניים, ודנו באתגרים בזירה הגלובלית והאזורית, בראשם התקדמותה של איראן בהעשרת אורניום. בנט ציין בשיחה עם מקרון כי כי הוא רואה חשיבות מיוחדת בקהילה הצרפתית הגדולה בישראל, אשר יוצרת גשר בין שתי המדינות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בעודו בכלא: הרב ברלנד נעצר בחשד למעורבות בפרשת רצח כפול

תושב עזה נכנס באישור הומניטרי – וביצע פיגועי הצתה ברמלה

הפרקליטות: לגזור 6-4 שנות מאסר על אריה שיף שירה למוות בפורץ

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-2111011630' autoplay='0' credit='עומר מירון/ לע״מ' desc='בנט ומקרון בוועידת האקלים' poster='' kid='1_0fpchxnx' duration='23']

גורם מדיני אמר שראש הממשלה התייחס לסוגיית NSO בפגישתו עם מקרון, וכי סוכם בין המנהיגים שהנושא ימשיך להיות מטופל באופן דיסקרטי ומקצועי, וברוח של שקיפות בין הצדדים. בנוסף סוכם בין המנהיגים לחזק את שיתופי הפעולה בין המדינות ולהסתכל קדימה.

מוקדם יותר, בפגישתו של בנט עם ראש ממשלת אוסטרליה, ביקש בנט ממוריסון לגנות נרחצות את איראן במסגרת המפגש הקרוב של מועצת הנגידים של הסוכנות לאנרגיה אטומית (סבא''א). בנוסף לכך ראש הממשלה ביקש גם להגדיר את ארגון חיזבאללה, על כל אגפיו, באופן רשמי כארגון טרור, נושא העומד כרגע על הפרק באוסטרליה.

בנט ומוריסון בוועידת האקלים אוסטרליה סקוט מוריסון
בנט ומוריסון בוועידת האקלים | צילום: חיים צח, לע''מ

בנט אמר כי ישראל רואה באוסטרליה "חברה גדולה" וכי הוא "מצפה לחזק את היחסים" בין שתי המדינות. בנושא האקלים הוסיף ראש הממשלה כי "התחייבנו ליעד של אפס פליטת גזי חממה עד שנת 2050. זה לא צריך להיות נושא פוליטי, זה לא עניין של שמאל וימין. מדובר על העתיד שלנו. התרומה הייחודית שלנו אינה טביעת הרגל הפחמנית, מכיוון שאנו מדינה די קטנה. זה עניין של רתימת האנרגיה של 'אומת הסטארט-אפ' לשמירה על כדור הארץ".

בהמשך היום צפוי ראש הממשלה להיפגש לראשונה גם עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי וראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, ומחר הוא צפוי להיפגש עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון.