בנט המריא לניו יורק: "מציע לאיראן להפסיק לעסוק בנו באובססיה"

רה"מ יצא במהלך הלילה לעצרת הכללית של האו"ם, בה הוא צפוי לשאת מחר נאום. טרם המראתו, הודה על ההזדמנות שניתנה לו לדבר ועקץ את אבו מאזן והפלסטינים: "שיעסוק באנשים שלו ובשיפור מצבם"

זמן צפייה: 00:52

ראש הממשלה נפתלי בנט המריא הלילה (ראשון) לארה"ב לקראת נאומו הראשון בעצרת הכללית של האו"ם המתקיימת בניו יורק. בנט צפוי לנאום מחר מעל במת האו"ם - שלושה ימים לאחר דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בנוסף, ייפגש ראש הממשלה עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שגרירת ארה"ב לאו"ם לינדה תומאס-גרינפילד, שר החוץ של בחריין ועם השר לענייני מדינה במשרד החוץ של איחוד האמירויות.

טרם המראתו לעצרת האו"ם, אמר בנט לכתבים כי "אנחנו לא מגדירים את עצמנו לפי אחרים, לא לפי איראן ולא הפלסטינים, ובכלל - אני מציע למנהיגים שלהם לעסוק באנשים שלהם, בשיפור המצב שלהם, ולהפסיק באובססיה הזאת למדינת ישראל".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לרצח רביעי ביומיים: בת 42 נורתה למוות בנגב

בשל שימוש בסם שהכיל רעל עכברים: 12 צעירים אושפזו במצב בינוני

בקרוב ייכנס לתוקף התו הירוק החדש – אך מה יעלה בגורל העצמאים?

בנט טרם המראתו לעצרת הכללית של האו''ם בניו יורק
בנט טרם המראתו לעצרת הכללית של האו''ם בניו יורק | צילום: אבי אוחיון

לפני עלייתו למטוס, הודה בנט על ההזדמנות שניתנה לו לנאום בעצרת ואמר: "זו במה בינלאומית חשובה, ואני מאוד שמח להביא את הקול של ישראל, של הישראלים, לאותה במה חשובה. זו הזדמנות לספר את הסיפור שלנו, על המקום של ישראל במרחב, על הרוח המיוחדת של הישראלים ועל התרומה שלנו לעולם".

כמו כן, התייחס בנט לאישור על ידי הקונגרס את הסיוע האמריקני בסך 1 מיליאר דולרים עבור חימוש מערכת כיפת ברזל: "בזמן האחרון היו כמה רגעים חשובים, בראשם הניצחון הגורף בהצבעה בבית הנבחרים האמריקני. ראינו שברגע האמת נציגי העם האמריקאי תומכים תמיכה גורפת בישראל, 420 מול 9, באותה הצבעה על החימוש מחדש של כיפת הברזל". עוד הוסיף לומר ראש הממשלה: "יש קבוצה קטנה, אנטי ישראלית שעושה הרבה רעש, אבל החבר'ה האלה נכשלו".

הנאום המוקלט של אבו מאזן באו''ם
הנאום המוקלט של אבו מאזן באו''ם | צילום: רויטרס

כאמור, בנאומו המוקלט של אבו מאזן מיום שישי האחרון, תקף יו"ר הרשות הפלסטינית את ישראל והעביר מסר לפיו ""לישראל יש שנה בכדי לסגת עד לגבולות 67', כולל מזרח-ירושלים, ובמהלך שנה זו נהיה מוכנים לעבוד על רישום הגבולות וסיום כל סוגיות הסדר הקבע תחת חסות ועדה בינלאומית. אם זה לא יושג – תישאר ההכרה בישראל בגבולות 67' ונפנה אל בית-הדין הבינלאומי בכדי שיקבל החלטה על הלגיטימיות של הכיבוש על אדמת פלסטין".