נאום בנט מחר באו"ם: "חשוב לדבר על איראן – יותר חשוב לעשות"

לקראת נאומו של רה"מ מחר בעצרת האו"ם, גורם בכיר בפמליה תדרך כי בכוונת בנט להקדיש חלק נרחב על הסוגיה האיראנית. על הפן הפלסטיני: "ישראל והסכסוך זה כמו תאומים סיאמיים. זה לא בריא"

זמן צפייה: 01:26

מחר ינאם בעצרת הכללית של האו"ם בפעם הראשונה זה 12 שנה, ראש ממשלה ישראלי שאינו בנימין נתניהו. ראש הממשלה נפתלי בנט נחת בצהריים שעון ישראל (ראשון) בניו יורק לקראת הנאום שהוא צפוי לשאת מחר בשעה 16:00 שעוננו.

לקראת הנאום קיים גורם בכיר בפמליית ראש הממשלה תדרוך לעיתונאים ובו ציין את הנקודות המרכזיות שצפוי בנט להציג בנאומו. בין היתר סיפר הגורם הבכיר כי בכוונת בנט להקדיש פרק נרחב בנאומו לאיראן. "הוא צפוי לדבר על השלב הקריטי שבו נמצאת תוכנית הגרעין, ידבר על הטרור האיראני וההנהגה האיראנית", ציין הגורם. "תהיה אמירה ברורה על הגרעין האיראני - מטפלים במעשים. לא בדיבורים. חשוב לדבר לעולם על זה, אבל חשוב גם בעת הזאת לעשות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תכננו מספר פיגועים עם אמל"ח רב: תשתית חמאס שסוכלה ליד ג'נין

מאבק מעונות היום מחריף: יחלו בשביתה לא מוגבלת בזמן

עליית מדרגה באכיפה: מבודדים יתבקשו לשתף מיקום עם המשטרה

בנט טרם המראתו לעצרת הכללית של האו''ם בניו יורק
בנט טרם המראתו לעצרת הכללית של האו''ם בניו יורק | צילום: אבי אוחיון

בנט צפוי להתייחס גם לנושא הפלסטיני, אך לדברי הגורם הבכיר בפמלייתו – הנושא לא צפוי לתפוס מקום נרחב בנאומו. "חשוב לו לדבר על תחושה אותנטית שלו ולהפוך למדיניות. 73 שנה מקום המדינה – ישראל והסכסוך זה כמו תאומים. זה לא בריא. לשים הוכל כמו תאום סיאמי לעניין הפלסטיני זה לא נכון. זה לא משרת דבר. אין לנו בעיה עם צעדים אזרחיים כלכליים ושיפור החיים, אך כרגע למשהו מעבר לכך אין היתכנות כרגע", הבהיר הגורם הבכיר.

בנט צפוי גם להציג את המודל הישראלי לקורונה ויציע לעולם לפעול על פיו. גם הסכמי אברהם יעלו על הפרק בנאומו של ראש הממשלה ויסביר איך בונים עליהם וכן ייתן את עיראק כדוגמה. גם סוגיית ההתחממות הגלובלית עשויה להופיע בנאומו של בנט. הגורם הבכיר ציין כי ראש הממשלה כתב את רוב הנאום בעצמו.