בנט לבלינקן: "מקווה שארה"ב תשמע את הקולות המודאגים בנוגע למשמרות המהפכה"

רה"מ בנט נשא הצהרה בתום פגישה שקיים עם מזכיר המדינה האמריקני בלינקן, שנחת אמש לצורך פסגה מדינית עם שר החוץ לפיד ושרי חוץ של מספר מדינות ערב. בין היתר, התייחס בנט לחודש הרמדאן ולמלחמה באוקראינה: "אנחנו עושים מה שאנחנו יכולים"

זמן צפייה: 09:54

ראש הממשלה נפתלי בנט ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נשאו היום (ראשון) הצהרה משותפת לאחר פגישה שקיימו. כזכור, בלינקן נחת אמש בישראל לצורך פסגה מדינית שיארח שר החוץ יאיד לפיד בהשתתפותו של בלינקן שרי החוץ של מצרים, איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין.

בדבריו, התייחס בנט לכוונה של ארה"ב להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, ואמר: "אנו מודאגים מהכוונה להסיר מרשימת ארגוני הטרור את משמרות המהפכה, כאשר שלוחותיהם, החות'ים ביצעו רק בסוף השבוע הזה פיגוע קשה בסעודיה. אני מאוד מקווה שארה"ב תשמע את הקולות המודאגים מהאזור בסוגיה קריטית זו".

בהמשך, התייחס בנט למלחמה הרוסית באוקראינה: "ישראל עומדת לצד תושבי אוקראינה ותמשיך במאמציה לסייע בהפחתת הסבל ובסיום שפיכות הדמים. הצוותים הרפואיים שלנו כבר טיפלו במעל 500 מטופלים. כמובן שאנחנו עושים מה שאנחנו יכולים, כאשר אנו מתבקשים, כדי לתרום למאמצים לסיים את המלחמה הזו. אנו עושים זאת תוך שמירה על תיאום הדוק עם ארה"ב והשותפים האירופאים שלנו".

לאחר הפרסום אמש במהדורה לפיו ראש הממשלה בנט הטיל וטו על יציאת שר הביטחון גנץ לפסגה מדינית ברמאללה, בהשתתפות יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ומלך ירדן עבדאללה, במטרה למנוע הסמלה ביטחונית בתקופת הרמדאן. מזכיר המדינה בלינקן אמר היום בהצהרה משותפת עם בנט כי "ארה"ב מעודדת מכך ששרים בממשלתך נפגשים עם מנהיגים פלסטינים, במיוחד גנץ".

כמו כן, התייחס בלינקן לחודש הרמאדן הקרב ואמר כי "על הצדדים למנוע כל פעולות שעלולות להסלים את המצב, לרבות הרחבת ההתנחלויות ואלימות מתנחלים. אדבר על כך גם בפגישתי עם מחמוד עבאס".