בנט שוחח עם ביידן והודה לו על עמידתו לצד ישראל בגל הטרור הנוכחי

בצל גל הטרור רה"מ שוחח עם הנשיא האמריקני והודה לו גם על השתתפותו בצער המשפחות. השניים שוחחו על מספר נושאים נוספים, בהם איראן ותוקפנותה האזורית. קודם לכן, בהצהרתו אמש לאזרחי ישראל אמר רה"מ כי "מי שיש לו רישיון לנשק - זה הזמן לשאת אותו"

ביידן ובנט | צילום: רויטרס

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח אמש (רביעי) עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. ראש הממשלה הודה לנשיא ביידן על עמידתו לצד העם בישראל נוכח מתקפת הטרור שחווים אזרחיה בימים האחרונים ועל השתתפותו, בשם הממשל האמריקני, בצער המשפחות. השניים שוחחו על מספר נושאים נוספים, בהם איראן ותוקפנותה האזורית.

כזכור, אמש בנט נשא הצהרה בעקבות גל הטרור ברחבי ישראל, ואמר כי מה שמצופה מאזרחי ישראל זה עירנות ואחריות. "לפקוח עין", אמר ראש הממשלה, "מי שיש לו רישיון לנשק, זה הזמן לשאת את הנשק".

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן נואם
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן נואם | צילום: רויטרס

"צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל - כולם הגבירו משמעותית את כיסוי המודיעין שלהם, כדי להגיע מבעוד מועד למי שמתכנן לבצע פיגוע", אמר בנט, "גם תיגברנו את הנוכחות בכל רחבי המדינה בנושאי נשק ובלובשי מדים. מבחינתי, אין מגבלת משאבים".

אמש כינס בנט את הקבינט המדיני-ביטחוני, בצל גל הטרור, ובתום הדיון הוחלט על הגברת הנוכחות מצד גורמי הביטחון ועיבוי הכוחות בשטח, בדגש על מוקדי החיכוך, וכן על שלילת היתרי עבודה במעגלים הקרובים של מבצעי הפיגועים ועל תוספת של מאות תקנים למשטרה.

רה''מ נפתלי בנט בהערכת מצב אחרי הפיגוע בחדרה
רה''מ נפתלי בנט בהערכת מצב אחרי הפיגוע בחדרה | צילום: קובי גדעון / לע''מ

בדיון הוצגה תמונת המצב נוכח פיגועי השבוע האחרון, וכלל המאמצים בהובלת הדרג המדיני וכוחות הביטחון למיגור האלימות. רה"מ בנט הדגיש כי המשימה העליונה היא מניעת פיגועים נוספים ותחושת הביטחון בקרב הציבור.