בנט הזמין את יורש העצר של בחריין לישראל: "המטרה היא לייצר רשת בריתות"

שר החוץ של הנסיכות אישר כי יורש העצר, המשמש גם כראש הממשלה, קיבל את ההזמנה ובקרוב הוא יבקר בארץ. לפני כן נפגש רה"מ עם המלך ואמר כי "היה ביקור מוצלח מאוד". גורם מדיני מסר כי מנהיגי האזור מתרשמים מהעמדה הישראלית ביחס לאיראן ולסוריה

זמן צפייה: 01:40

ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר היום (שלישי) בממלכת בחריין, שם נועד עם יורש העצר ועם מלך בחריין, וכן עם שרים בכירים בממשלה המקומית. בנט הזמין את יורש העצר וראש הממשלה, הנסיך סלמאן בן חאמד אל-ח'ליפה, לביקור בישראל. שר החוץ הבחרייני ששוחח הערב עם עיתונאים ישראלים אישר כי יורש העצר קיבל את ההזמנה ובקרוב הוא יבקר בישראל.

"היה ביקור מוצלח מאוד", אמר הערב בנט בתדרוך לכתבים, "התקבלנו בקבלת פנים מאוד חמה ומחבקת, וניכר שיש רצון עז של המנהיגות בבחריין בקשר משמעותי ורב מימדי עם ישראל. המטרה מבחינתי הייתה לצקת תוכן בכלי הזה שנקרא הסכם, מתוך הבנה שרק אם יהיה תוכן ממשי פרקטי, כלכלי ומדיני, הקשר יישאר בר קיימא".

רה''מ נפתלי בנט ומלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה
רה''מ נפתלי בנט ומלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה | צילום: חיים צח / לע״מ

"אני משלים את הסבב הראשון של מפגשי המנהיגים באזור - המלך עבדאללה, א-סיסי, יורש העצר באמירויות וכמובן עכשיו", הוסיף בנט, "המטרה היא לייצר רשת בריתות של יציבות, מתינות ועמידה משותפת מול אתגרים משותפים".

גורם מדיני אמר הערב כי הקשר הכלכלי עם האמירויות הרבה יותר מתקדם מאשר מול בחריין, אך ייתכן שלאור המחירים הזולים והמלונות בממלכה בקרוב נראה גם תנועה ערה של ישראלים לבחריין. לדבריו, מנהיגי האזור מתרשמים מהעמדה הישראלית ביחס לאיראן ולסוריה.