בנט לאחר הפגישה עם א-סיסי: "יצרנו תשתית לקשר עמוק להמשך"

בתום הפגישה עם הנשיא המצרי אמר רה"מ כי "ישראל הולכת ונפתחת למדינות האזור". א-סיסי הדגיש את החשיבות בשמירה על הרגיעה והוסיף: "נפעל למניעת ירי רקטות לעבר הדרום"

זמן צפייה: 06:13

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום (שני) עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשארם א-שייח שבחצי האי סיני. לאחר הפגישה, שארכה כשלוש שעות, ראש הממשלה אמר כי זו הייתה "פגישה חשובה וטובה מאוד, יצרנו תשתית לקשר עמוק להמשך הדרך". לחדשות 13 נודע כי א-סיסי אמר בפגישה שמצרים תפעל למניעת ירי רקטות לעבר הדרום.

השניים דנו בפגישה במספר סוגיות, ביניהן העמקת שיתופי הפעולה בין המדינות, בדגש על הרחבת היקף הסחר ההדדי, וכן בסוגיות אזוריות ובינלאומיות. בנט הדגיש כי מצרים "ממלאת תפקיד משמעותי בשמירה על היציבות הביטחונית ברצועת עזה, ובמציאת פתרון לסוגיית השבויים והנעדרים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אסירי חמאס מאיימים על מנהלי בתי הסוהר: "יהיו יעד למתקפה"

משבר הקורונה: מקדם ההדבקה חצה את 1, כ-80 אלף חולים פעילים

"7 מיליון דולר": ארה"ב מציעה פרס עבור מידע על בכיר בחיזבאללה

פגישת בנט וא-סיסי, עם הצוותים המדיניים
פגישת בנט וא-סיסי, עם הצוותים המדיניים | צילום: קובי גדעון / לע''מ

עם המראתו חזרה לישראל אמר בנט: "סיימתי עכשיו ביקור ראשון אצל נשיא מצרים. הפגישה הייתה חשובה וטובה מאוד. במהלך הפגישה דנו בתחום המדיני, הביטחוני, הכלכלי, ובדרכים להעמיק את הקשר ולחזק את האינטרסים של שתי המדינות. ישראל הולכת ונפתחת למדינות האזור, והבסיס להכרה ארוכת השנים הזו היא השלום בין ישראל למצרים".

במקביל, גורם מדיני בכיר מסר כי הסוגיות המרכזיות שנידונו בפגישה היו הגרעין האיראני ותוקפנותה האזורית של איראן; טורקיה, בהקשר למלחמה בלוב והמשבר בין מצרים לאתיופיה. לפי הגורם, ראשי המדינות דנו בהרחבה משמעותית של היקפי הסחר ההדדיים, הרחבת היקפי התיירות בין המדינות , סוגיית המצב בעזה, הרגעה של המתיחות ומניעת התעצמות חמאס באמצעות הידוק הפיקוח במעבר רפיח, וסוגיית השבויים והנעדרים.

בין הצוותים המעורבים נכללו שרי החוץ והמודיעין המצריים, וכן ראש המל"ל, ד"ר איל חולתא, המזכיר הצבאי, אלוף אבי גיל, והיועצת המדינית, שמרית מאיר.

ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי
ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי | צילום: קובי גדעון / לע''מ

לפי הודעת דוברות הנשיא המצרי, "א-סיסי הדגיש את הסיוע של מצרים למאמצים להשגת שלום המבוסס על פיתרון שתי המדינות. בנוסף, הבהיר בשיחה עם בנט את חשיבות הסיוע של הקהילה הבינלאומית למאמצים בשיקום רצועת עזה וגם את החשיבות בשמירה על הרגיעה".

כמו כן, ערוץ "אל-ערביה" פירסם כי לפי מקורות שונים, מצרים דרשה מישראל להפסיק את הפעולות הצבאיות בעזה ולתת הזדמנות להסכם. מצרים פועלת להפסקת שיגורי הטילים מעזה, ודרשה מישראל לנצור אש ברצועה עד שיושגו הבנות. בנוסף, המקורות טענו כי מצרים תיתן חסות על משא ומתן סביב סוגיית השבויים – כאשר הם מצפים להתקדמות בעניין בתוך שבועות.

בתוך כך, מקורות פלסטיניים דיווחו כי משלחת ביטחונית בכירה של המודיעין המצרי תבקר בשבוע הבא ברצועת עזה, רמאללה וישראל, במטרה לדון בנושאים רגישים וחשובים הנוגעים למצב הביטחוני המידרדר. המקורות אמרו לעיתון "ראי אל-יום" כי המשלחת תכלול בכירים מהמודיעין המצרי, והיא תגיע לרצועת עזה דרך מעבר רפיח, כדי לקיים שיחות עם הנהגת חמאס, ובראשם יחיא סינוואר ובכירים בפלגים האחרים.