דיווח: בנט היה אמור להשתתף בפסגה עם אבו מאזן וא-סיסי במצרים

לפי העיתון אשרק אלווסט, רה"מ היה אמור להשתתף בפסגה מרובעת בשארם א שייח יחד עם המנהיג המצרי ומלך ירדן, אך השתתפותו בוטלה. לשכת רה"מ: "הפרסום אינו נכון, לא צפוי מפגש עם אבו מאזן"

ראש הממשלה נפתלי בנט
ראש הממשלה נפתלי בנט | צילום: רויטרס

העיתון אשרק אלווסט דיווח הבוקר (רביעי) כי ראש הממשלה נפתלי בנט היה אמור להשתתף בפסגה מרובעת במצרים יחד עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, נשיא מצרים א-סיסי, ומלך ירדן עבדאללה. למרות התכנון הראשוני, התכנון השתנה כך שהפגישה אכן תתקיים אך ללא נוכחותו של בנט.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "הדיווח אינו נכון, לא הייתה כוונה לקיים מפגש בין ראש הממשלה ליו"ר הרשות הפלסטינית ולא צפוי כל מפגש כזה. הנשיא א-סיסי הזמין את ראש הממשלה לפגישה במצרים ותיערך פגישה עמו בקרוב".

כזכור, שר הביטחון בני גנץ נועד ביום שני האחרון עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישה ראשונה של בכיר מהדרג הממשלתי בישראל מאז שנת 2010. על פי הודעת לשכתו של גנץ, השניים דנו בעיצוב המציאות הביטחונית, האזרחית והכלכלית ביו"ש ובעזה". כמו כן, שר הביטחון אמר כי "ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטינית". ראש הממשלה נפתלי בנט עודכן על קיום הפגישה.

אבו מאזן ובני גנץ
אבו מאזן ובני גנץ

לפני הפגישה בין גנץ לאבו מאזן קדמו ניסיונות נוספים לקיים אותה, כך נודע לחדשות 13. גנץ ביקש מבנט להפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, כבר עם כניסתו לתפקידו הנוכחי, אך בנט השיב לו כי באותו שלב לא כדאי לקיים את הפגישה. עם זאת, טרם נסיעתו של בנט לארה"ב לפסגה עם הנשיא ג'ו ביידן, גנץ הודיע לבנט כי בכוונתו לפגוש את אבו מאזן - זאת מסיבות ביטחוניות. גם הפעם בנט לא אהב את הרעיון, אך לבסוף הסכים.