סוף לחרם: הזכיין הישראלי של בן אנד ג'ריס יוכל להמשיך לפעול

השרים לפיד וברביבאי הודיעו על סיכום שהושג עם חברת יוניליוור העולמית ובמסגרתו יוכל אבי זינגר, בעלי בן אנד ג'ריז בישראל, להמשיך למכור את מוצרי החברה בשטחי יהודה ושומרון. האנטישמים לא ינצחו אותנו"

זמן צפייה: 01:04

השרים יאיר לפיד ואורנה ברביבאי הודיעו היום (רביעי) כי בעלי בן אנד ג'ריז בישראל, אבי זינגר, יוכל להמשיך לפעול ולמכור את מוצרי הגלידה של החברה בשטחי יהודה ושומרון. זאת כשנה לאחר שבן אנד ג'ריז העולמית החליטה על ביטול ההסכם עם זינגר וסירבה שהגלידות יימכרו בשטחים.

במסגרת החרם הודיעו לזינגר כי החוזה איתו, שאמור להסתיים בעוד כחצי שנה, לא יחודש – דבר שהיה עשוי להוביל לסגירת המפעל בבאר טוביה שבבעלותו.

שר החוץ לפיד שוחח עם זינגר עם מנכ"ל יוניליוור העולמית אלן ז'ופה. "האנטישמים לא ינצחו אותנו. גם לא בגלידה. נלחם בדה לגיטימציה ובתנועת החרם בכל זירה, תודעתית, כלכלית וערכית", אמר לפיד. המפעל של בן אנד ג'ריז בישראל הוא מיקרוקוסמוס של כל גווניה של החברה הישראלית. הניצחון היום הוא עבור כל אלו שיודעים שהמאבק ב-BDS הוא קודם כל למען קידום שותפות ושיח ומאבק מתמשך נגד אפליה ושנאה. אני מודה לחברת יוניליוור על פעילותם לפתרון הסוגיה".

השרה ברביבאי הוסיפה: "גלידת בן אנד ג'ריס תמשיך להיות מיוצרת כאן ולהימכר בכל מקום, ולתרום לעובדים ולכלכלה. זה ניצחון לכל הישראלים, ותבוסה למחרימים".

זינגר בירך גם כן: "הצלנו להבטיח כי נמשיך לייצר ולמכור את הגלידה האהובה לכלל לקוחותינו ללא אפליה בכל רחבי ישראל ויהודה ושומרון. זה היה מאבק ממושך ומורכב, חוצה גבולות ומגזרים. מדובר בניצחון משמעותי עבורנו ועבור כל מי שמאמין בשיתוף פעולה ודו קיום ובתבוסה מהדהדת לאלו הדוגלים באפליה ובחרמות".