ארה"ב נגד הבנייה בירושלים: "מגנים ומודאגים"

ארה"ב נגד האישור לבניית 181 יחידות דיור בי-ם

אחרי שפורסם לראשונה בחדשות 2 על הכוונה לאשר את בנייתן של 181 יחידות דיור בשכונת גילה מעבר לקו הירוק, הממשל האמריקני מפרסם הודעת גינוי: "אנו מודאגים מהדיווחים על הבנייה", אמר הערב (רביעי) דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"אנחנו מוטרדים עד מאוד מהדיווחים לפיהם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה 181 יחידות דיור וחמישה פרויקטים לתשתיות של מרכזי קהילה בגילה", אמר קירבי. "כפי שהדגיש דוח הקוורטט, הצעדים האלה עלולים לקבע מציאות של מדינה אחת ומעלים שאלות קשות לגבי מחויבות ישראל להסדר שלום שיתקבל במו"מ עם הפלסטינים".

הוועדה אישרה את בניית היחידות במורדות גילה, אחרי שבמשך תקופה ארוכה הממשלה לחצה על הבלמים וניסתה לעכב את התכניות באזור בגלל הסכם הסיוע האמריקני. מדובר על בנייה של מספר בנייני מגורים על ידי יזם פרטי, בדיוק באזור שעליו יצא קצפו של הממשל האמריקני רק בתקופה האחרונה.

לפני מספר שבועות פורסם בחדשות 2 כי תכניות בנייה כאלה הוכנסו להקפאה בעקבות הגעת הנשיא האמריקני ברק אובמה להלוויית שמעון פרס ופגישת נתניהו-אובמה, אך כעת - חודשיים לפני שאובמה עוזב את הבית הלבן באופן רשמי - אושרה התכנית.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לכוונה לאשר הבנייה כי "אין שינוי במדיניות הבנייה בעיר, מקודמות תכניות בנייה הן ליהודים והן לערבים בכל חלקי העיר".