ארדן: "דורש ממועצת הביטחון לגנות בחריפות את הירי על ישראל"

לקראת הדיון המיוחד באו"ם סביב מבצע "עלות השחר", שגריר ישראל לארגון האומות המאוחדות מסר הצהרה לתקשורת הבינלאומית, בה הוא הציג סרטונים המוכיחים כי מרבית מקרי המוות של אזרחים בלתי מעורבים נגרמו מירי כושל של הג'יהאד האיסלאמי, ואמר: "אם מאיימים לפגוע באזרחינו – אנחנו נפעל"

השגריר לאו"ם גלעד ארדן בהצהרתו

לקראת הדיון המיוחד של מועצת הביטחון היום (שני), בנושא מבצע "עלות השחר", שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, מסר הצהרה לתקשורת הבינלאומית בפתח אולם המועצה. השגריר ארדן הציג סרטונים המוכיחים שהירי של הג'יהאד האיסלאמי הוא זה שגרם לרוב מקרי המוות של פלסטינים בלתי מעורבים, וכן את הפעולות הייחודיות של צה"ל לצמצום הנזק האגבי ומניעת הפגיעה באזרחים וילדים.

השגריר ארדן אמר בהצהרתו: "לדיון היום צריכה להיות מטרה אחת בלבד – לגנות בחריפות את הג'יהאד האיסלאמי על פשעי המלחמה שלו, ולהטיל עליו את האחריות המלאה למותם של אזרחים ובהם ילדים. כל החלטה אחרת שתצא מהדיון הזה תהיה טעות קשה, שרק תחזק ותתמרץ את מחבלי הג'יהאד האיסלאמי להמשיך במעשיהם ההרסניים".

השגריר לאו''ם גלעד ארדן בהצהרתו
השגריר לאו''ם גלעד ארדן בהצהרתו

"הג'יהאד האיסלאמי ירה כ-1100 רקטות לעבר אזרחים ישראלים, מתוכן 200 נפלו ברצועת עזה והרגו פלסטינים בלתי מעורבים, ביניהם ילדים", אמר ארדן, "זה האויב שאיתו מתמודדת ישראל, כזה שמוכן לרצוח את ילדיו תוך ניסיון לרצוח אזרחים ישראלים. האמירה של גולדה מאיר, ששלום יבוא רק כשהפלסטינים יאהבו את ילדיהם יותר ממה שהם שונאים אותנו, הוכחה בימים האחרונים ע"י מחבלי הג'יהאד האיסלאמי".

השגריר הוסיף: "בזמן שהג'יהאד האיסלאמי שיגר רקטות ללא הבחנה על אזרחים ישראליים, מנהיג הארגון נפגש וקיבל פקודות ממנהיג האייתוללות בטהרן. ישראל פעלה לאורך המבצע בדיוק מדהים, אין צבא אחר שנוקט בפעולות למניעת פגיעה באזרחים ושיש לו שיעור נזק אגבי נמוך כל כך".

השגריר ארדן ביקר את חברות המועצה שיזמו את הדיון: "כיצד תגיב נורבגיה לאיסלאמיסטים המתכננים לירות טילים לעבר אזרחים באוסלו? איך תגיב אירלנד אם רקטות היו נורות לעבר דבלין? אני חושב שכולנו יודעים את התשובה. אם מאיימים לפגוע באזרחינו – אנחנו נפעל".