דיווח פלסטיני: הופסק המאמץ לחדש את פעילות הקונסוליה במזרח ירושלים

לפי הדיווח, ממשל ביידן עצר את הפתיחה המחודשת של המשלחת הדיפלומטית שתפקדה כשגרירות עבור הפלסטינים, ונסגרה על ידי טראמפ ב-2019. משרד החוץ האמריקני מסר כי הוא מחויב לפתוח מחדש את הקונסוליה, אך לא הגדיר את המועד

דגל ארה"ב על מבנה השייך לקונסוליה האמריקנית בירושלים - שעתידה להפוך לשגרירות
דגל ארה"ב על מבנה השייך לקונסוליה האמריקנית בירושלים - שעתידה להפוך לשגרירות | צילום: רויטרס

העיתון הפלסטיני "אל-קודס" דיווח היום (רביעי) כי ממשל ביידן הפסיק את כל המאמצים לחידוש פעולתה של המשלחת הדיפלומטית האמריקנית אשר תפקדה למעשה כשגרירות עבור הפלסטינים במזרח ירושלים, ואשר נסגרה על ידי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ב-2019. העיתון הפלסטיני התבסס על דיווח של "Times Of Israel".

בתשובה לשאלת "אלקדס" אמר משרד החוץ האמריקני כי הוא מחויב לפתוח מחדש את הקונסוליה, אך לא הגדיר את המועד לכך. עוד דווח כי לא התקבלה עדיין החלטה סופית, וכי הקו הרשמי של משרד החוץ הוא כי ממשל ביידן ימשיך במאמצים לפתוח מחדש את הקונסוליה, חרף התעקשותם של מקורות יודעי דבר כי התהליך נמצא בהקפאה.

המקור סבור כי ישראל מוכנה להיכנס למערכה מול ממשל ביידן בעניין התעקשותם של האמריקנים לנצל את המסלול הדיפלומטי בווינה לחידוש הסכם הגרעין, וארה"ב אינה מעוניינת לפתוח חזית נוספת באמצעות קידום פתיחתה מחדש של הקונסוליה.

מקור דיפלומטי אמריקני אמר כי החלטתו של טראמפ לסגור את הקונסוליה לא הייתה מוחלטת, וצוות הדיפלומטים המשיך לעבוד תחת השגחה של היחידה לענייני פלסטינים בשגרירות האמריקנית, אשר הוקמה לאחרונה. המקור הוסיף כי דיפלומטים אמריקנים רבים מתחו ביקורת על סגירת הקונסוליה, כאשר הדו"חות של השגרירות נטו לחלוטין לעבר הצד הישראלי, מה שמנע ממקבלי ההחלטות בוושינגטון לשמוע את הצד הפלסטיני.