למחוק חומרים ולא לצאת מהמלון: כך עוכב שליח חדשות 13 בטורקיה

אנשי ביטחון טורקים ביקשו משליח החדשות להציג את תעודת עיתונאי ולקחו אותו לתחקור קצר; בכירים ישראלים: "פועלים להביא לסיומה של הפרשה תוך יומיים - אחרת הזוג נמצא בסכנת מעצר של שנים"

זמן צפייה: 09:38

שליח חדשות 13 לטורקיה עלי מוגרבי עוכב היום (ראשון) על ידי אנשי ביטחון טורקים ונתבקש להפסיק את עבודתו מול המצלמה במרכז איסטנבול, זאת בזמן שסיקר את ההתפתחויות האחרונות לגבי זוג הישראלים שנעצרו במדינה. כמו כן, השוטרים ביקשו ממנו את תעודת העיתונאי ואף דרשו ממנו למחוק את החומרים שצילם ונלקח לתחקור.

לאחר מכן, כתב וצלם חדשות 13 שוחררו לבית המלון ונתבקשו שלא לצאת ממנו. "הם לא נותנים לי יותר משתי דקות, הם עומדים מאחורי המצלמה", אמר כתבנו בשידור, ותיאר כי לאחר האירוע הוא חש ששוטרים טורקים עקבו אחריו, ואנשי ביטחון סמויים חיפשו כל ניסיון שלו לצלם חומרים נוספים לכתבה החדשותית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ראש השב"כ רונן בר נפגש לראשונה עם ראש המודיעין המצרי בקהיר

מפקד צבא בריטניה: "עלינו להיות מוכנים למלחמה מול רוסיה"

בדרך לכנסת: ועדת השרים אישרה את חוק הגבלת כהונת ראש ממשלה

מורדי ונטלי אוקנין
מורדי ונטלי אוקנין

בד בבד, בכירים ישראלים אמרו הערב לחדשות 13 כי הם פועלים באופן נמרץ על מנת להביא לסיומה של הפרשה הרגישה תוך יומיים-שלושה ולגירושם השקט חזרה לישראל, אך אם המאמץ ייכשל, הזוג אוקנין יימצא בסכנה של מאסר של שנים. כלומר, ככל שעובר הזמן כך פוחת הסיכוי לשחרר את הישראלים באופן מהיר ושקט.

במקביל, פרקליטם של בני הזוג אוקנין יגיש מחר ערעור לבית המשפט בטורקיה, זאת לאחר שהפרקליטות במדינה ייחסה לבני הזוג סעיף של ריגול והאריכה את מעצרם ב-20 ימים. כמו כן, הקונסול הישראלי בטורקיה ביקש לבקר את בני הזוג אוקנין בכלא ולדרוש לשלומם.

בתוך כך, בישראל לא אופטימיים נכון לעכשיו לגבי הקשר עם הטורקים, כאשר הבקשה הישראלית לפגישה קונסולרית טרם זכתה למענה מצד הטורקים, וככל שעוברים הימים האירוע מתקרב לרמה המדינית-משפטית, זאת על רקע היעדר שגרירים בין שתי המדינות.