בוושינגטון לא נחרצים: "טראמפ ונתניהו ידונו על הבנייה"

בוושינגטון לא הגיבו באופן נחרץ להודעה על בניית 2,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון: "טראמפ ישוחח על כך עם נתניהו לכשייפגשו"

לאחר ההכרזה המשותפת היום של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן על הקמת אלפיים-וחמש מאות יחידות דיור בשטחים, בעיקר בתוך הגושים, מגיעות התגובות מאירופה, ולא פחות חשוב מכך - גם מארצות הברית ונשיאה החדשדונלד טראמפ. באיחוד האירופי גינו הערב (שלישי) את ההחלטה הזו ואמרו כי היא "מערערת את חזון השלום". דובר ממשל טראמפ, מנגד, אמר כי "הנשיא ידון בדברים עם ראש הממשלה נתניהו לכשייפגשו".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"הבנייה מערערת באופן רציני את סיכויי פתרון שתי המדינות", נכתב בהודעת האיחוד האירופי. "יש להצטער על כך שישראל ממשיכה במדיניות זו חרף ההתנגדות והחשש הבינלאומי הכבד לגביה שנשמעים מצד כל הדרגים".

"הרחבת ההתנחלויות המתמשכת, שהן בלתי חוקיות על פי החוק הבינלאומי שאושרר בהחלטת מועצת הביטחון של האו"ם, פועלת בניגוד למדיניות ארוכת השנים של האיחוד האירופי ונגד המלצות דוח הקוורטט".בסיכום הדברים נכתב כי פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה למלא את השאיפות הלגיטימיות של שני הצדדים על מנת להשיג שלום בר קיימא.

גם המתנחלים לא מרוצים

הנהגת מועצת יש"ע הביעה אף היא התנגדות להודעה, אך מטעמים הפוכים. לדברי המתנחלים מדובר ב"אחיזת עיניים של כאילו אישור בנייה בהיקפים גדולים, כשבפועל ייבנו רק כמה מאות והשאר רק קידום תכנון". טוד טענו כי "אנו מודאגים מאוד מממשלה שמתפארת בבנייה בגושים. הממשל האמריקני התחלף וגם המדיניות בישראל צריכה להשתנות".

הפלסטינים מצדם גינו את ההחלטה ומלשכת הנשיא הפלסטיני אבו מאזן נמסר כי מדובר ב"התגרות וזלזול בקהילה הבינלאומית".