אבו מאזן לישראל: שנה לנסיגה ולהסדר אחרת נפנה להאג

בנאום מוקלט בעצרת האו"ם הבהיר הנשיא הפלסטיני כי על ישראל לסגת לקווי 67' תוך שנה, לשרטט גבולות ולפעול להסדר. לדבריו, אם זה לא יקרה - הפלסטינים יפנו להאג: "המאבק בישראל יימשך"

זמן צפייה: 01:59

בנאום מוקלט שנשא הערב (שישי) יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעצרת הכללית של האו"ם, העביר מסר לישראל לפיו בפניה "עומדת שנה בכדי לסגת עד לגבולות 67', כולל מזרח-ירושלים, ובמהלך שנה זו נהיה מוכנים לעבוד על רישום הגבולות וסיום כל סוגיות הסדר הקבע תחת חסות ועדה בינלאומית. אם זה לא יושג – תישאר ההכרה בישראל בגבולות 67' ונפנה אל בית-הדין הבינלאומי בכדי שיקבל החלטה על הלגיטימיות של הכיבוש על אדמת פלסטין".

עוד המשיך לתקוף אבו מאזן: "ישראל לא מחוייבת להסכמים שנחתמו, והיא בורחת ממעורבות ביוזמות לשלום". בהמשך, הוסיךף אבו מאזן: "המאבק של הפלסטינים נגד ישראל לא יופסק כל עוד היא ממשיכה בצעדים נגד הפלסטינים". בנוסף, תקף אבו מאזן את הקהילה הבינלאומית שהיא "לא מצליחה להעניש את ישראל על כך שהיא עוברת על חוקים בינלאומיים".

אבו מאזן במועצת האו''ם
אבו מאזן במועצת האו''ם | צילום: חדשות 13

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רצח שני ביממה בחברה הערבית: בן 55 נורה למוות בנצרת

הדסה עין כרם: שתי יולדות לא מחוסנות מאושפזות במצב קשה וקריטי

טליבאן: הוצאות להורג וקטיעת איברים כעונש יחזרו לאפגניסטן

כמו כן, דחה אבו מאזן את תוכניתו של שר החוץ, יאיר לפיד: "הבריחה של הממשלה הנוכחית ושל הממשלה הקודמת מפיתרון מדיני המבוסס על פיתרון שתי המדינות והצעת פרוייקטים כלכליים וביטחוניים חלופיים היא תוכניות חד-צדדיות שלא ישיגו ביטחון ויציבות לאף-אחד מפני שהן מעכבות את המאמצים לשלום ומבססות על מציאות המדינה האחת והגזענית".

בדבריו על פתרון שתי המדינות, אמר כי "השטנו שוב ושוב את ידינו לשלום ולא מצאנו בישראל שותף המאמין בפיתרון שתי המדינות. אני מזהיר מכך שקריסת פיתרון שתי המדינות יפתח דלתות רחבות בפני חלופות אחרות שיבואו לידי ביטוי בשטח. העם הפלסטיני ימשיך במאבקו נגד הכיבוש והאפשריות בפני עמינו פתוחות, כולל חזרה לפיתרון לפי תוכנית החלוקה משנת 1947 שייתן לפלסטינים 44% משטח הארץ.

המפות שהציג אבו מאזן בבימת האו''ם
המפות שהציג אבו מאזן בבימת האו''ם | צילום: צילום מסך

כמו כן, התייחס יו"ר הרשות הפלסטינית לבריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, ואמר: "אני מברך על התקוממות האסירים. מי שמונע מסירת גופות מחבלים וקבורתם – מאבד את האנושיות. אנחנו שבים ומדגישים בפני הקהילה הבינלאומית כי אנחנו מחוייבים לתהליך מדיני ולדיאלוג בכדי להשיג שלום. אנחנו נפעל במטרה להגיע בזמן הקצר ביותר לפיתרון מדיני כולל שיסיים את הכיבוש ויישם את פיתרון שתי המדינות".

בתגובה לדבריו של אבו מאזן, שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן מסר: "אבו מאזן בנאומו באו"ם הוכיח שוב שעבר זמנו ושלא במקרה 80% מהפלסטינים רוצים גם הם שהוא כבר יילך. פעם הוא הציע לתבוע את בריטניה בגלל הצהרת בלפור, היום הוא רוצה לחזור לתכנית החלוקה של האו"ם - אבל יותר מכל בלט השקר שלו לגבי סרבנות השלום שלו ושל הפלסטינים, כי מי שבאמת תומך בשלום ובמשא ומתן לא מאיים באולטימטומים הזויים מעל במת האו"ם".

דובר חמאס בעזה פאוזי ברהום אמר בתגובה: "נאומו של אבו מאזן באו"ם הוא שיווק מחדש של תהליך הכישלון, ובעצם הנאום מכיר באי היכולת להשיג שום הישג דרך הסכמי אוסלו שהוא בעצמו הנהיג. דבריו של אבו מאזן כאילו מוסדות המדינה הפלסטינית מבוססות על דמוקרטיה וכיבוד זכויות אדם הם שקר והפיכת העובדות".