לאחר כחצי שנה: השר גנץ נפגש שוב עם אבו מאזן בביתו שבראש העין

בפעם הראשונה מאז 2010, יו"ר הרשות הפלסטינית ערך פגישה בישראל. הפעם נועד עם שר הביטחון למשך כשעתיים אחרי שנפגש עמו בחודש אוגוסט האחרון. "השניים דנו בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות"

זמן צפייה: 02:07

שר הביטחון בני גנץ נפגש הערב (שלישי) בביתו שבראש העין עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. השניים דנו בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות השונות שעל הפרק. על פי הודעת לשכתו של גנץ, השר עדכן את יו"ר הרשות כי בכוונתו להמשיך לקדם צעדים בוני אמון בתחום הכלכלי והאזרחי, כפי שסוכם בפגישתם הקודמת, והדגיש את האינטרס המשותף בחיזוק התיאום הביטחוני.

יש לציין כי זו הפגישה הראשונה מאז 2010 שיו"ר הרשות הפלסטינית עורך בישראל. בפגישה נכח מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן, וכן השר לנושאים אזרחיים ברשות הפלסטינית חסיין א-שייח וראש שירותי הביטחון הפלסטינים מאג'ד פארג'. הפגישה ערכה כשעתיים וחצי - חלקה בפורום רחב וחלקה בארבע עיניים.

בתגובה לפגישה נמסר מטעם הליכוד כי "הממשלה הישראלית-פלסטינית של בנט מחזירה את אבו מאזן והפלסטינים לסדר היום. ויתורים מסוכנים לביטחון ישראל הם רק עניין של זמן. ממשלת בנט-סער-לפיד מסוכנת לישראל".

השניים נפגשו כבר לפני כחצי שנה, בפגישה ראשונה של בכיר מהדרג הממשלתי בישראל מאז שנת 2010. אז דנו השניים ב"עיצוב המציאות הביטחונית, האזרחית והכלכלית ביהודה ושומרון ובעזה". כמו כן, שר הביטחון אמר כי "ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטינית".

בעקבות פגישתם הראשונה של השניים, מסר גורם מדיני בסביבתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, כי "פגישת גנץ-אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה. מדובר בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלסטינית. אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה".

בחודש שעבר ראש השב"כ רונן בר גם קיים פגישה עם עבאס. בפגישתם, הראשונה בכהונתו של בר, השתתפו גם מפקדי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים והפגישה עסקה בנושאים ביטחוניים בלבד. כמו כן, בתחילת החודש שעבר נפגש יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, עם אבו מאזן במוקטעה ברמאללה, יחד עם השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' ויו"ר סיעת מרצ ח"כ מיכל רוזין.