עבדאללה על התקרית בירדן: "נמנע את ייהוד המקומות הקדושים"

המלך עבדאללה שב ומתח ביקורת על התנהלות ישראל בנוגע לתקרית בעמאן ולהתנהלות במשבר הר הבית

נתניהו ועבדאללה, ארכיון (קובי גדעון, לע"מ)

מלך ירדן ממשיך בביקורת נגד נתניהו: בהודעה שפורסמה היום (שבת) מטעמו של המלל עבדאללה, הוא אמר כי ארצו "לא תוותר על זכויותיהם של אזרחיה". זאת, ביחס לתקרית שבה מאבטח ישראלי ירה למוות בשני אזרחים ירדנים בשבוע שעבר בעמאן, ובעקבותיה קראו בירדן להעמידו לדין. "נעשה הכול כדי להשיג צדק", הוסיף.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

את הדברים אמר עבדאללה במפגש עם נציגי תקשורת מקומיים. הוא הבהיר בדבריו כי ארצו "ממשיכה בתפקידה ההיסטורי להגן על המקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות בירושלים", בהתייחסו למשבר הר הבית. "נמשיך בתפקידנו ההיסטורי, הפוליטי והחוקי למניעת ייהוד המקומות הקדושים, למרות האתגרים הקשים".

אתמול, יממה לאחר שפורסם לראשונה כי המאבטח שהיה מעורב בתקרית תושאל על פרטי האירוע, הודיע משרד החוץ באופן רשמי כי ישראל מקיימת תהליך בדיקה של התקרית, "בהתאם להליכים המשפטיים המקובלים במקרים כאלה".

הצעיר שנהרג בתקרית
הצעיר שנהרג בתקרית

עוד מסר משרד החוץ כי פרקליט המדינה, בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה, הנחה את כל הגורמים להעביר לידיו את החומרים המצויים בידם הנוגעים לאירוע. "במסגרת היחסים בין ישראל לירדן, ישראל תעדכן את ירדן לגבי ההתפתחויות והממצאים של ההליך", נמסר.

על פי עדותו של המאבטח, האירוע שהתרחש בדירתו היה בעל רקע לאומני ולא בעקבות ויכוח פשוט בין לקוח לנגר. זאת בניגוד לטענה הירדנית שלפיה התקרית החלה בעקבות תלונתו של המאבטח על איחור בהרכבת רהיטים.

המאבטח והשגרירה עם רה''מ (חיים צח, לע''מ)
המאבטח והשגרירה עם רה''מ (חיים צח, לע''מ)

מוקדם יותר אתמול התייצבו עשרות מפגינים מחוץ לשגרירות ישראל בעמאן וגינו את החלטת ממשלת ירדן לאפשר למאבטח לשוב ארצה. "לירושלים צועדים מיליוני שהידים", צעקו המפגינים. "התנגדו, אל תיכנעו".

במקביל הגיע המלך עבדאללה לנחם את משפחתו של מוחמד אגואדה, הצעיר שנהרג מירי המאבטח ונסיבות מותו טרם התבררו. שלשום קרא עבדאללה לראש הממשלה נתניהו להעמיד לדין את המאבטח הישראלי, וטען כי התנהלותו של נתניהו "מלבה אש".