סינוואר לגנץ: אם תצליח להרכיב ממשלה - תקלל את היום שנולדת בו

מנהיג חמאס ברצועה איים על ישראל, שיבח את איראן וטען כי ברשות הארגון אלפי טילים ופצמ"רים, ומנהרות באורך מאות ק"מ. "אנחנו יכולים להפוך את ערי האויב לערי רפאים, אם ימשיך לתקוף אותנו"

זמן צפייה: 01:49

מנהיג חמאס בעזה יחיא סיוונאר נאם היום (שני) בפני צעירים ברשות, תקף בדבריו את יו"ר כחול לבן בני גנץ ואמר: "בימים האחרונים שמענו הצהרות מפי בכירים ישראלים, הצהרות בריוניות, שאליהם הצטרף אפילו גנץ. אני אומר לו - 'אנחנו מצפים לך. אם תצליח להרכיב ממשלה, תקלל את יום שנולדת בו".

בדבריו גם איים על ישראל, טען כי ברשות הארגון אלפי טילים, פצמ"רים ומנהרות באורך מאות קילומטרים ואמר: "אנחנו יכולים להפוך את ערי האויב לערי רפאים, אם ימשיכו לתקוף אותנו". עוד המשיך סינוואר באיומיו על ישראל ואמר: "אמרנו למתווך שנכה בתל אביב במשך חצי שנה. זאת, אם ימשיך הידוק החנק על רצועת עזה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

רה"מ: חמאס אחראי לכל התקפה מהרצועה – נמשיך לפעול בכל הזירות

ניסיונות הפורענות של הג'יהאד האסלאמי – נוחים לחמאס • פרשנות

לאחר 5 שעות – תם דיון הקבינט; חמאס: "אין ממשלה פעילה בישראל"

בדבריו שיבח סינוואר את איראן ואמר כי ללא התמיכה האיראנית, חמאס "לא היה מגיע לאן שהגיע". עוד ציין כי "איראן נתנה כסף, נשק וידע. זאת, בזמן שמדינות ערב אכזבו אותנו ולא סייעו לנו".

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה
יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה | צילום: סוכנות סאפא

אתמול, סינוואר התייחס למתיחות בדרום, ברקע המשבר הפוליטי בישראל. "אין מו"מ בינינו לבין ישראל. אין להם ממשלה פעילה, אין להם קבינט שידון בסוגיות גדולות כמו האיום האיראני. הם לא יכולים לקבל החלטות מכריעות וגורליות בשלב הזה".

עוד הזהיר סינוואר: "אנחנו עומדים מוכנים מול האויב ולא נירתע. החיילים שלנו, הצבא שלנו והגדודים שלנו מוכנים להגן ולהגיב".

מוקדם יותר אתמול התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לירי הרקטות לעבר שדרות בסוף השבוע, ואמר כי "צריך להבין שחמאס נושא באחריות מבחינתנו לכל התקפה שיוצאת משטחה של רצועת עזה". הדברים נאמרו בפתח ישיבת הממשלה, שלאחריה החלה ישיבת הקבינט.

"אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית מאוד רגישה ונפיצה בכמה וכמה זירות במזרח, בצפון ובדרום", המשיך נתניהו. "מיד לאחר הירי על עוטף עזה כינסתי דיון של צמרת הביטחון בקריה. הוריתי על שורה של מטרות שעלינו לתקוף ולכן חיל האוויר תקף אותן, וודאי יכולתם להתרשם מעוצמת התקיפה".