אחרי הביקורת: אלעזר שטרן פרש מהמרוץ לראשות הסוכנות היהודית

לאחר שאמר כי גרס כקצין תלונות אנונימיות וזכה לביקורת, אמר שר המודיעין: "באווירה שנוצרה איני מוצא לנכון להעמיד את עצמי לבחירה. אני מתנצל בפני מי שנפגעו מהמילים ומהפרשנות שניתנה להן"

זמן צפייה: 02:55

השר לענייני מודיעין, אלעזר שטרן, הודיע היום (שלישי) כי החליט לפרוש מהמרוץ לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. "באווירה שנוצרה, איני מוצא לנכון להעמיד את עצמי כרגע לבחירה לראשות הסוכנות היהודית. אני עושה זאת בידיים נקיות ובלב שלם ויודע שכל שנותיי, עברי ומעשי מעידים על דרכי. אני מתנצל בפני מי שנפגעה או נפגע מהמילים שנאמרו ומן הפרשנות שניתנה להן".

שטרן שזכה לביקורת קשה, לאחר שאמר בראיון כי בעת שירותו כקצין בכיר בצה"ל, גרס תלונות אנונימיות, כתב "בחרתי להתמודד לראשות הנהלת הסוכנות היהודית, כדי לתת ביטוי נוסף לשני עמודי היסוד עליהם חונכתי בבית הורי: האחד הבטחת ה"לעולם לא עוד" והשני לעולם לא לעשות הבדלים בין בני אדם, לא לפי דת, גזע, מין או העדפה מינית. לאור ערכים אלה חינכתי והכשרתי אלפים רבים של קצינות וקצינים, חיילות וחיילים שאני גאה בהם".

שטרן הדגיש כי "תמיד גיליתי אפס סבלנות כלפי הטרדות מיניות ופגיעה בכל בת ובן אדם". הוא הוסיף: "אמשיך לפעול ככל יכולתי, בכל מקום בו אהיה, להבטחת עתיד טוב יותר למדינת ישראל ולעם היהודי".

אלעזר שטרן
אלעזר שטרן

בתגובה לכך, יו"ר נעמת, חגית פאר, בירכה על הצעד של שטרן ואמרה: "טוב עשה אלעזר שטרן שהסיר את מועמדותו. המסר הציבורי החד משמעי שחייב לעבור בעקבות הפרשה הוא שאין ולא תהיה גריסת תלונות על הטרדות מיניות, הימים של טאטוא תלונות חלפו מן העולם. חשוב שנשים אמיצות תשמענה זאת בין אם החליטו לספר את סיפוריהן בגלוי או בצורה אנונימית״.

כזכור, ביקורת קשה הוטחה בשר המודיעין אלעזר שטרן (יש עתיד) לאחר שאמר בריאיון ביום ראשון ברדיו 103fm כי בתקופתו כראש אגף כוח האדם בצה"ל, "המגרסה עבדה מהר מאוד", בכל הנוגע לתלונות אנונימיות בצה"ל. במהלך הריאיון עומת שטרן עם דבריו וכשנשאל שוב אם גרס תלונות, הוא השיב "חד משמעית, כן". את הדברים אמר שטרן בהתייחס למכתב האנונימי שהוגש לוועדה למינוי בכירים על מינויו של ר' לתפקיד ראש השב"כ. "אסור לתת יד לתרבות האנונימיות על חשבון עידוד התלונה על מה שבאמת נעשה", אמר שר המודיעין.

לאחר הסערה הוציא שטרן הודעת הבהרה בה נכתב: "השר שטרן כאדם, כאב לבנות, כמפקד וכנבחר ציבור בז עמוקות לכל מטריד מינית וסבור שהחברה הישראלית ומערכת אכיפת החוק מחויבות באפס סבלנות בנושא מהותי זה".

שר החוץ ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר אתמול כי שוחח עם שר המודיעין אלעזר שטרן, בעקבות הסערה שעוררו דבריו. בעקבות השיחה אמר לפיד כי "יש עתיד היא מפלגה שבה יש אפס סובלנות ואפס גיבוי להטרדות מיניות. אנחנו מאמינים שיש להגן על נשים ולאפשר להן להתלונן בכל דרך שימצאו לנכון. אם שטרן היה אומר שהוא גרס תלונות על הטרדה מינית, היינו נפרדים ממנו עוד באותו יום. הוא לא אמר את זה, והוא לא מאמין בזה".