דיווחים: 2 נפגעים בתקיפה ישראלית של עמדת חיזבאללה בסוריה

לפי דיווחים, טנק ישראלי ירה כמה פגזים לכפר אל-חמידייה ותקף עמדת חיזבאללה. שני אזרחים, ככל הנראה רועי צאן, נפצעו. בישראל לא מתייחסים לדיווחים. זמן קצר אחרי התקיפה פיזר צה"ל כרוזים בגולן הסורי, שבהם נכתב: "העברת מודיעין לחיזבאללה, בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף, תגרום לנקיטת צעדים קשים"

זמן צפייה: 01:18

כלי תקשורת בסוריה המזוהים עם משטר אסד מדווחים אחר הצהריים (שישי) כי טנק ישראלי ירה כמה פגזים לעבר הכפר אל-חמידייה שבאזור קוניטרה, ותקף עמדת חיזבאללה. שני אזרחים נפצעו, לפי הדיווחים. לפי אחד הדיווחים, התקיפה בוצעה על-ידי טנק מרכבה וכוונה לעבר רועי צאן שהתקרבו לגדר ההפרדה. בישראל לא מתייחסים לדיווחים. זמן קצר אחרי התקיפה פיזר צה"ל כרוזים בגולן הסורי, שבהם נכתב: "המשך העברת המודיעין לחיזבאללה באופן קבוע הוא כניעה שלכם באופן אישי בלבד על חשבון המשטר הסורי וחייליו. כל מעורבות חיזבאללה, בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף, תגרום לנקיטת צעדים קשים".

כרוזים שפיזר צה''ל בגולן הסורי לאחר התקיפה
כרוזים שפיזר צה''ל בגולן הסורי

התקיפה, לפי כלי התקשורת בסוריה, התרחשה מעט אחרי 15:00. מדובר על עמדה שחיזבאללה השתמש בה כדי לאסוף מודיעין ולשהות בה במסגרת ניסיונויו להקים תשתית טרור בגבול ישראל-סוריה. בשנים האחרונות, בחסות מלחמת האזרחים בסוריה, חיזבאללה מנסה להקים עמדות ומהן להוציא פיגועים ביום פקודה. צה"ל, בתגובה, מבצע "ניקוי גזרה" פעם אחר פעם כדי להעביר מסר לסורים שמתן מקלט לחיזבאללה ייענה בתקיפה ישראלית.

בחודש שעבר דווח בסוריה כי שני אזרחים בתקיפה של חיל האוויר הישראלי על מספר לולי עופות בסביבת העיירה חמידיה, דרומית לעיר טרטוס. גורם צבאי אמר בהצהרה לתקשורת הסורית כי באותו יום שבת, 2 ביולי, "בסביבות השעה 6:30, ביצע האויב הישראלי תוקפנות אווירית עם מספר טילים מעל הים התיכון, ממערב לעיר טריפולי שבלבנון, שכוונה למספר לולי עופות". הגורם הוסיף כי בין הפצועים ישנה אישה וכן נגרם נזק לרכוש.

בתחילת חדש יוני דיווחו בסוריה על שתי תקיפות שמיוחסות לחיל האוויר הישראלי בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק, תקיפות שהשביתו את הנמל שבועות קדימה לכאורה, ניתן לומר כי המסר של ישראל בתקיפות אלו הוא כי היא אינה תאפשר לנמל תעופה בינלאומי להיות שדה תעופה "דואלי" - משמע, גם לקבל טיסות מסחריות-אזרחיות וגם טיסות בהן הברחות נשק איראניות שאמורות לעבור לחיזבאללה בלבנון.