תגובה ישראלית: "תקפנו שני תותחים ומשאית תחמושת"

צה"ל הודיע על התגובה לזליגת הירי מסוריה - השנייה בתוך יממה: גם הפעם מטרת המתקפה הייתה ציוד של צבא אסד. דיווח: לפחות 5 פצועים בצד הסורי

הנפילות בגולן, היום

כוחות צה"ל הגיבו היום לזליגות הירי מוקדם יותר היום (ראשון) לעבר שטח ישראל מסוריה בתקיפה של שני תותחים ומשאית תחמושת, השייכים למשטר הסורי בצפון רמת הגולן הסורי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במקביל, הונחו חקלאים ואזרחים שלא לשהות בעמק הבכא ופתחת קוניטרה שלא לשהות בשטחים הפתוחים. בנוסף, צה"ל פנה לכוחות האו"ם המוצבים באזור כדי להעביר מחאה בנושא. מדובר צה"ל נמסר כי "צה״ל אינו צד ואינו מעורב בלחימה הפנימית-סורית, אך עם זאת, רואה בחומרה כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי האחראי על הנעשה בשטחו".

הנפילות בגולן, היום
הנפילות בגולן, היום

מוקדם יותר היום זוהו מספר נפילות בשטח פתוח בצפון רמת הגולן מהלחימה הפנימית בסוריה, כאשר לא היו נפגעים ולא נגרם נזק לרכוש. אתמול פונו מטיילים מרמת הגולן בעקבות נפילתן של שבע פצצות מרגמה שזלגו מהלחימה בסוריה.

אתמול, בתגובה לזליגת הירי לעבר צפון רמת הגולן, תקפו כלי טיס של חיל האוויר מספר מטרות השייכות למשטר אסד בצפון רמת הגולן הסורית, כאשר על פי דיווחים סוריים, בתקיפה נפצעו חמישה בני אדם. כמו כן צה"ל העביר מחאה חמורה לכוחות האו"ם על הירי. מדובר צה"ל נמסר שבין המטרות שנפגעו היו שני טנקים סוריים ועמדה ממנה בוצע הירי לעבר ישראל. בעקבות המתיחות הוחלט בצה"ל לסגור לתנועת כלי רכב את כביש 98.

תקרית שלישית מתחילת החודש

מדובר בתקרית השלישית ברמת הגולן מתחילת החודש: ב-12 ביוני נשמעה אזעקה במספר יישובים במועצה האזורית גולן: זמן קצר לאחר מכן התברר כי מדובר באזעקת שווא, ובמערכת הביטחון בודקים מהן הנסיבות שהובילו להפעלה השגויה של מערכת ההתרעה. סמוך לשעה 09:30 נשמעו קולות הצופרים ביישובים בדרום רמת הגולן. התושבים התבקשו לפעול כמקובל בעת הפעלת מערכת ההתרעה. זמן קצר לאחר מכן התקבל העדכון לפיו מדובר באזעקת שווא, ובשלב זה נבדקות הנסיבות להפעלת המערכת.

אתמול התייחס ראש הממשלה נתניהו לתקיפה הישראלית בסוריה בעקבות זליגת הירי לעבר הגולן. "זו הייתה תגובה תקיפה לירי של פצצות מרגמה לשטחינו", אמר נתניהו. "המדיניות שלנו ברורה - איננו מקבלים טפטוף מכל סוג שהוא - לא מרגמות, לא רקטות, לא זליגת ירי - בכל חזית שהיא. אנחנו מגיבים בעוצמה על כל פגיעה בשטחינו או באזרחינו".

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב לזליגה לרמת הגולן. "אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום על הפרת הריבונות שלנו ופגיעה בביטחוננו", אמר. "משטר אסד ימשיך לשאת בתוצאות אם אירועים כאלו יחזרו על עצמם". צה"ל פירסם הערב באופן חריג את תיעוד התקיפות בסוריה. שר הביטחון טען כי תגובת צה"ל הייתה נחושה וכי תגובות דומות יהיו בהמשך, במידה והירי יימשך. "אנו מגיבים בעוצמה, בנחישות ובשיקול דעת על כל מקרה שכזה", הוסיף שר הביטחון. "בדיוק כפי שצה"ל עשה לפני שעה קלה ברמת הגולן".