מקורות פלסטינים: מזכ"ל הג'יהאד נתן הוראה להוציא פיגוע נגד ישראל

על רקע המתיחות בדרום, בג'יהאד האסלאמי נערכים להסלמה. לפי מקורות פלסטינים, זיאד נח'אלה נתן הוראה מטהרן לג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה ולפלגים שסרים למרותו - לבצע פיגוע נגד ישראל. המתווכים המצרים אומרים בשיחות סגורות כי 48 השעות הקרובות הן קריטיות שבסופן ייקבע האם אנחנו בדרך להסלמה

זמן צפייה: 01:01

שעות קריטיות בדרום: על רקע המתיחות בדרום, בג'יהאד האסלאמי נערכים להסלמה. מזכ"ל הארגון, זיאד נח'אלה, מבקר בימים אלה בטהרן, ואתמול אף נפגש עם נשיא איראן איבראהים ראיסי. לפי מקורות פלסטינים, נח'אלה נתן הוראה מטהרן לג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה ולפלגים שסרים למרותו - לבצע פיגוע נגד ישראל.

זאת, בין היתר בגלל האג'נדה האיראנית, בעקבות דעת הקהל בשטחים הפלסטינים וגם ברצועת עזה. מצידו, הג'יהאד האסלאמי מנסה לשדר "עסקים כרגיל" ומשדר תמונות פסטורליות מרצועת עזה, בהן ניתו לראות אנשים מבלים בחופי הים ובפארקי המים שברצועה. עם זאת, לפי המקורות הפלסטינים, חמאס העביר מסרים למתווך המצרי לפיהם הוא לא יכול להבטיח מאה אחוזים של ריסון של הג'יהאד האסלאמי.

נשיא איראן אבראהים ראיסי ומזכ''ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נח'אלה בטהרן
נשיא איראן אבראהים ראיסי ומזכ''ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נח'אלה בטהרן

בתוך כך, מספיק שאדם בודד אחד ישגר רקטה או יבצע ירי נ"ט ו"נגמר הסיפור". המתווכים המצרים אומרים בשיחות סגורות כי 48 השעות הקרובות הן קריטיות שבסופן ייקבע האם אנחנו בדרך להסלמה בין צה"ל והג'יהאד האסלאמי, ללא מעורבות של חמאס, כפי שהיה במבצע "חגורה שחורה" (במסגרתו חוסל בהאא אבו אל-עטא, מפקד מרחב צפון בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי), או שהולכים לרגיעה.