המפכ"ל: "המחבלים - כמו חיות פצועות, סביר להניח שינסו לעשות עוד פיגוע"

רנ"צ קובי שבתאי אמר בתדרוך לכוחות שמצטרפים למצוד אחר שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד כי "נקודת המוצא היא שהם בשטח. הם רואים הכול ונמצאים בהתגוננות. הם הרבה זמן בלי אוכל ומים, וסביר להניח שהם יעשו מה שהם יכולים - או פיגוע התאבדות או שינסו לשרוד ולנצל נקודת תורפה אצלנו"

זמן צפייה: 01:50

המפכ"ל קובי שבתאי אמר הבוקר (ראשון) לכוחות שמצטרפים לחיפושים אחר שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד: "האירוע הזה הוא אירוע קשה. לא ננוח ולא נשקוט עד שלא נשים את היד על המפגעים הללו". לדבריו, "נקודת המוצא היא שהמחבלים בשטח. מדובר פה בחיות פצועות, הם הרבה זמן בלי אוכל ובלי מים וסביר להניח שהם יעשו מה שהם יכולים - או פיגוע אחרון של התאבדות, או שינסו לשרוד ולנצל נקודת תורפה אצלנו".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2205080915' autoplay='0' credit='משטרת ישראל' desc='מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי מדבר בפני השוטרים שלוקחים חלק בחיפוש אחר המחבלים ' poster='' kid='1_6p5pxn07' duration='110']

עוד הוסיף המפכ"ל כי "הם שומעים את המסוקים, רואים הכול, נמצאים בהתגוננות. לכן כולם צריכים להיות חדים. "המפכ"ל הודה לכוחות המשטרה על מאמציהם בחודש האחרון: "יש פה אנשים שלא עצמו עיניים. בסך הכול אנחנו בכיוון. מפעילים את כל הכלים והיכולות שלנו עם הצבא ושב"כ על מנת לנסות לשים את היד על המחבלים האלה. גבו אחד את השני גם במנוחות הקטנות בשטח".

Whatsapp Image 2022 05 06 At 1
זירת הפיגוע באלעד | צילום: רויטרס

במקביל, גם השר לביטחון הפנים עמר בר-לב קיים הבוקר הערכת מצב: "מיטב כוחות המשטרה, צה"ל ושב"כ פועלים מאז הרצח, וגם בשעות אלו, כדי ללכוד את המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד. תוואי השטח הסבוך מציב אתגרים בפני הכוחות המחפשים, אך לא משנה היכן מסתתרים המחבלים, אנחנו נגיע אליהם ונניח עליהם את היד, חיים או מתים. במקביל, אנחנו נחמיר את הטיפול והאכיפה כלפי מי שמלינים, מסיעים ומעסיקים שוהים בלתי חוקיים בישראל. ואני קורא לאזרחים לא לשתף פעולה ולא לאפשר שהייה לא חוקית של פלסטינים בשטח ישראל, כי מדובר בסכנה לביטחון של כולנו".

גם הבוקר, זה היום השלישי, נמשך המצוד הנרחב אחר שני המחבלים שרצחו במוצאי יום העצמאות באמצעות גרזנים שלושה מתושבי העיר אלעד, כשאלפי שוטרים, חיילים, לוחמי מג"ב, ימ"מ ושב"כ בסיוע רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים סורקים את אזור אלעד, נחשונים וראש העין. בינתיים, החיפושים התרחבו לקו התפר, ואדי ערה ויישובים נוספים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2205081025' autoplay='0' credit='' desc='משטרת ישראל פרסה מחסומים ברחבי הארץ כחלק ממאמצי החיפוש אחר המחבלים ' poster='' kid='1_upvh8dh9' duration='31']

בתגובה לשיח הגובר בדבר חיסולו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סנוואר, שיח שהתעצם בעקבות הפיגוע באלעד, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עבידה, איים אתמול: "אם תחסלו את סינוואר, 'שומר החומות' יהיה דבר פשוט לעומת התגובה שלנו. מי שיקבל החלטה כזו, יכתוב פרק הרה אסון בהיסטוריה של ישראל, ויבצע מעשה טיפשי עליו ישלם במחיר כבד של הרס ודם".

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר
מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר | צילום: רויטרס