טרור בלוני התבערה: 3 שריפות פרצו מהבוקר בעוטף עזה

בשעות האחרונות פעלו צוותי כבאות והצלה יחד עם צה"ל במספר מוקדי שריפות שהתלקחו בתחומי המועצות האזוריות אשכול ושדות נגב. חוקרי שריפות שהגיעו לזירות קבעו כי מקור הדליקות בבלוני תבערה

זמן צפייה: 04:00

3 שריפות פרצו היום (שני) באזור הדרום בעקבות תשעה בלוני תבערה ששוגרו מרצועת עזה. בשעות האחרונות פעלו צוותי כבאות והצלה יחד עם חיילי צה"ל במספר מוקדי שריפות קוצים שהתלקחו בתחומי המועצות האזוריות אשכול ושדות נגב, בין היתר, ביער כיסופים וביער בארי. חוקרי שריפות משירותי הכיבוי וההצלה הגיעו למוקדי השריפות וקבעו כי השריפות נגרמו מבלוני תבערה.

במקביל לשריפות שפרצו בעוטף עזה, התקשורת העזתית פרסמה תמונות של משאיות עמוסות בסחורות שנכנסו היום לעזה דרך מעבר כרם שלום והובילו סולר, בנזין, גז, מלט וברזל לבנייה עבור סוכנות אונר"א.

סחורות נכנסות לעזה דרך מעבר כרם שלום
סחורות נכנסות לעזה דרך מעבר כרם שלום

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

טרור בלוני התבערה: 3 שריפות פרצו מהבוקר בעוטף עזה

אב הלוחם שנפצע בעזה הטיח בשיחה עם בנט: "פחדן, תתעורר"

הפרקליטות ערערה על שחרורו של הרב שהורשע בעבירות מין

בתגובה לשריפות, גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, אמר: "התעוזה של ארגוני הטרור לחדש את טרור הבלונים ולשרוף את שדותינו חייבת להיגדע עוד היום. אם לא תיעצר היום, נמצא עצמנו עוד קיץ מכבים שריפות ובוכים על היבולים שעלו באש. מה שמתחיל בהכלת בלוני תבערה, ממשיך בירי רקטות ובירי על חיילי צה״ל. אני מצפה מהממשלה לפעול עכשיו כדי להעביר מסר חד וברור לארגוני הטרור שלא כדאי להם להמשיך בטרור הנפשע".

סחורות נכנסות לעזה דרך מעבר כרם שלום
סחורות נכנסות לעזה דרך מעבר כרם שלום

בתוך כך, אחת מיחידות הבלונים בעזה, "אבנאא' א-זוארי", כתבה היום בחשבון הטלגרם שלה כי החל מהערב היא תחל לשגר בלוני תבערה לעבר שטח ישראל תוך שימוש ב-20% מיכולותיה.

מקורות פלסטיניים מסרו היום לחדשות 13 כי "חמאס החליט להמשיך בהפגנות, הטרדות ועוד 'פעילויות עממיות' עד שישראל תאפשר את שיקום עזה בתנאיו". עוד מסרו המקורות כי למרות מחאת מצרים על התנהלות הארגון, מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר הורה להודיע למצרים כי ארגון הטרור לא יפסיק צעדים אלו עד "להסרת המצור". המגעים בין מצרים לחמאס ממשיכים.

כיבוי השריפות בעוטף עזה
כיבוי השריפות בעוטף עזה | צילום: משה ברוכי/קק''ל

בנוסף, העיתון הפלסטיני "אלאיאם" דיווח כי הפלגים הפלסטיניים ימשיכו מחר בהפרות הסדר על גדר הגבול ברצועת עזה, באישור ועידוד חמאס. לפי התכנון, תתקיים הפגנה של ילדים עזתים קרוב למעבר ארז במטרה "למחות נגד אי הסרת המצור על ידי ישראל"

שריפות בעוטף עזה
שריפות בעוטף עזה | צילום: צוות כיבוי בארי