זכריא זביידי ומחבל נוסף נתפסו מזרחית לנצרת

זביידי, יחד עם מוחמד עארדה, נתפסו בחניון משאיות בכפר אום אל גאנם אחרי שאמש נתפסו שני מחבלים נוספים. הערכה: הנמלטים לא קיבלו סיוע מחוץ לכלא. נמשך המצוד אחר 2 המחבלים הנותרים

זמן צפייה: 05:46

שניים נותרו: אחרי מעצר שניים מהמחבלים הנמלטים אמש, לפנות בוקר (שבת) נעצרו גם זכריא זביידי ומוחמד קאסם עארדה. השניים נתפסו בחניון משאיות שבו הסתתרו באום אל גאנם מזרחית לנצרת.

זכריא זביידי מעצר
זביידי לאחר המעצר

כוחות ימ"מ של המשטרה עצרו את השניים לאחר סריקות עם רחפנים וגששים על המשטרה. מי שפיקד על המבצע היה מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, ניצב שמעון לביא. מי שהביא לחשיפת שני המחבלים הם לוחמי יחידת המילואים מרעול של אוגדת איו"ש בצה"ל. הלוחמים הוקפצו בראש השנה כמנתחי שטח גיאוגרפי וגששים - יחידה שהוקמו כלקח מחטיפת הנערים בחברון בקיץ 2014.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בעקבות ירי הרקטה: חיל האוויר תקף הלילה בעזה

שולף סכין, רץ לעבר השוטרים – ונורה: תיעוד הפיגוע בירושלים

5 ימים אחרי הבריחה: נלכדו שניים מהמחבלים שנמלטו מכלא גלבוע

אמש בשעה 22:30, שני גששים וסגן מפקד היחידה עלו על המסלול של שני המחבלים עד לחניון המשאיות באום אל גאנם. עארדה נמצא ישן במשאית וזביידי היה ערני והלך בסמוך. בשלב הזה הוזעקו כוחות ימ"מ ושב"כ שתפסו את השניים. האופן של הבריחה ונתיב ההימלטות שלהם מחזק את ההערכה שהם פעלו ללא סיוע מחוץ לכלא.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2109110812' autoplay='0' credit='' desc='לכידת זביידי ומוחמד קאסם עארדה' poster='' kid='1_797lyibm' duration='72']

טביעות נעליים זכריא זביידי מחבל מעצר
טביעות נעל של אחד המחבלים שהביאו על עליית המסלול שלהם

אתמול נתפסו בנצרת מוחמד עבדאללה עארדה, מי שהנהיג את חוליית הבורחים והיה מנהיג האסירים בכלא גלבוע, יחד עם יעקוב קדרי. המעצר התאפשר לאחר שאזרחים דיווחו על שני חשודים שהסתובבו בעיר וחיפשו אוכל בפחים. השניים שנותרו הם איהאם כמאמג'י ומונאדל אינפיעאת יעקוב.

ימ''מ קובי שבתאי שמעון לביא מעצר זכריא זביידי
המפכ''ל ומפקד המחוז מקבלים תדרוך מכוח ימ''מ שתפס את המחבלים

עבדאללה עארדה ומוחמד קדרי, שני האסירים שנתפסו
עבדאללה עארדה ומוחמד קדרי, שני האסירים שנתפסו

במקביל, עימותים נרשמו בשעות האחרונות בכמה מוקדים ביהודה ושומרון. מאות מפרי סדר יידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה"ל.

כמו כן, במהלך הפרת סדר סמוך למחסום ג'למה זוהה ירי וזריקת רימונים מאולתרים במרחב לעבר לוחמי צה"ל שפעלו לפיזור ההפגנה, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. לוחמי צה"ל פועלים בכלל המוקדים ומגיבים באמצעים לפיזור הפגנות.

עוד הלילה, מטוסי חיל האוויר תקפו ברצועת עזה בעקבות שיגור הרקטה אמש לאחר מעצר שני המחבלים הראשונים. המטוסים תקפו עמדה של חמאס המשמשת לירי מקלעים, אתר אחסון הממוקם בסמוך לבית ספר ומסגדים, וכן, מתחם צבאי של הארגון שבו ממוקם מפעל המשמש לייצור בטון למנהרות טרור, ונמצא סמוך לאתרי תרבות.