13 שנות מאסר וחצי לעו"ד שסייע לזכריא זביידי לבצע פיגועים

במסגרת הסדר טיעון קבע בית המשפט הצבאי כי טארק ברגות, תושב מזרח ירושלים, ייכלא בגין סיוע לבכיר פתח לשעבר להוציא לפועל כמה מתקפות טרור באזור רמאללה במהלך השנתיים האחרונות

זמן צפייה: 04:02

בית המשפט הצבאי גזר היום (שלישי) במסגרת הסדר טיעון 13 שנות מאסר וחצי על עורך הדין טארק ברגות, תושב מזרח ירושלים, בגין סיוע לזכריא זביידי, ראש הזרוע הצבאית לשעבר של פתח בג'נין - בביצוע פיגועי ירי באזור רמאללה במהלך השנתיים האחרונות.

כזכור, לפני כחודשיים חשף שב״כ כי זביידי עומד מאחורי שורה של פיגועי ירי באזור בית אל, והמודיעין שנאסף הצביע על כך שברגות, עורך דין בעל תעודת זהות כחולה שייצג אסירים ביטחוניים, היה מעורב באירועים. מהחקירה עלה כי השניים ביצעו שני פיגועי ירי ב-7 בנובמבר 2018 וב-5 בינואר 2019, לעבר אוטובוסים שנסעו בציר הסמוך ליישוב.

לכתבות נוספות בנושא: 

שב"כ חשף: זכריא זביידי אחראי לפיגועי ירי באזור בית אל

לאחר שנעצר בגין פעילות טרור: כתב אישום הוגש נגד זכריא זביידי

אם הילדה שנפצעה מבקבוק תבערה ניצבה מול המחבל: "סמל הרשע"

זכריא זביידי בג'נין, שנת 2004
זכריא זביידי בג'נין, שנת 2004 | צילום: רויטרס

מחקירת שב"כ עלה אז כי השניים עשו שימוש במהלך הפיגועים ברכבו של זביידי, שקיבל מהרשות הפלסטינית במסגרת תפקידו במשרד האסירים. במסגרת היערכותם של השניים לפיגועים הם ביצעו בדיקות של השטח המיועד לפיגוע, תצפתו על יעדים ועסקו באיסוף מידע. זביידי הודה ושחזר את הפיגועים המיוחסים לו לאחר שלושה חודשים בחדר החקירות של שב"כ, ועל פי ההערכות הוא ייכנס למאסר עולם בכלא.

עוד נחשף, כי השניים הוציאו לפועל פיגוע ירי נוסף ב-27 בדצמבר 2018, במהלכו ביצעו ירי לעבר אוטובוס שעשה את דרכו ליישוב פסגות, אך לא הצליחו לפגוע בו בשל תנאי מזג האוויר, וכן כי תכננו לבצע פיגוע במהלך חודש פברואר השנה, לעבר אוטובוס אגד הנוסע ליישוב.

הנשקים והמחסניות ששימשו את תטארק ברגותי וזכריא זביידי
הנשקים והמחסניות ששימשו את תטארק ברגותי וזכריא זביידי | צילום: חדשות 13

ברגות הודה כי ביצע פיגוע ירי נוסף ב-19 בנובמבר 2016 לעבר ניידת משטרה במעבר הזיתים, סמוך לירושלים, שכתוצאה ממנו נגרם נזק. במסגרת החקירה הוסגרו לידי כוחות הביטחון נשק מסוג M-16 ומחסניות שאיתם בוצעו הפיגועים.

גורם בכיר בשב"כ מסר אז כי "מדובר באירוע חמור בו מעורבים בכיר במשרד האסירים הפלסטיני ועורך דין ישראלי העובד במשרד האסירים הפלסטיני, אשר ביצעו פיגועי טרור חמורים, תוך שימוש ברכב של הרשות הפלסטינית אשר שימש את זכריא במסגרת תפקידו במשרד האסירים".

מעצרם של זכריא זביידי וטארק ברגות ליד רמאללה על רקע מעורבותם בפעילות טרור חמורה ועדכנית
מעצרם של זכריא זביידי וטארק ברגות ליד רמאללה על רקע מעורבותם בפעילות טרור חמורה ועדכנית | צילום: תקשורת שב''כ