לקראת בחירת הרמטכ"ל: לפיד נועד עם המועמדים הרצי הלוי ואייל זמיר

ראש הממשלה נפגש בלשכתו בירושלים עם שני המועמדים לתפקיד ראש המטה הכללי הבא של צה"ל, ומלשכתו נמסר כי רה"מ "נפגש בנפרד עם כל אחד מהמועמדים, לשיחה מעמיקה, ושמע מהם על תפיסת עולמם הביטחונית"

רה"מ יאיר לפיד עם המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל
רה"מ יאיר לפיד עם המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל הרצי הלוי ואייל זמיר | צילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש היום (רביעי) בלשכתו בירושלים עם שני המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל - האלוף הרצי הלוי והאלוף אייל זמיר. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי לפיד "נפגש בנפרד עם כל אחד מהמועמדים, לשיחה מעמיקה, ושמע מהם על תפיסת עולמם הביטחונית".

רה''מ יאיר לפיד עם המועמד לתפקיד הרמטכ''ל אלוף אייל זמיר
רה''מ יאיר לפיד עם המועמד לתפקיד הרמטכ''ל אלוף אייל זמיר | צילום: חיים צח / לע''מ

רה''מ יאיר לפיד עם המועמד לתפקיד הרמטכ''ל אלוף הרצי הלוי
רה''מ יאיר לפיד עם המועמד לתפקיד הרמטכ''ל אלוף הרצי הלוי | צילום: חיים צח / לע''מ

כזכור, בשבוע שעבר הודיע שר הביטחון בני גנץ כי ימנה רמטכ"ל חדש כבר בשבועות הקרובים, לאחר שראש האופוזיציה בנימין נתניהו סירב להזמנה להשתתף בפגישת ההתייעצות אליה הוזמן בנוגע למינוי רמטכ"ל חדש, וקרא להאריך את כהונתו של אביב כוכבי בכמה חודשים.

"מינוי רמטכ"ל הוא הכרחי לתפקוד מערכת הביטחון כולה וליציבות הפיקודית", מסר גנץ, "קידום המינוי אושר על ידי היועמש"ית כפי שקרה גם בעבר. נתניהו כראש ממשלה ושר ביטחון לשעבר מודע לצרכים אלו היטב. הוא יודע שתהליך מינוי הרמטכ"ל מתחיל זמן רב מראש, ומודע היטב להשלכות של עיכוב במינוי".

"צר לי שנתניהו בוחר לגרור את הנושא להקשר הפוליטי באופן שעשוי לפגוע בביטחון ישראל ובצה"ל", הוסיף שר הביטחון, "הזמנתי את נתניהו להשמיע את עמדתו ולתרום לתהליך - גם במידה ויבחר שלא לבוא, אמשיך להתקדם בתהליך המקיף והמעמיק, ואמנה רמטכ"ל בשבועות הקרובים".