המשטרה וצה"ל סיכלו הברחת אקדחים ו-9 ק"ג חשיש מלבנון

תצפיות צה"ל שזיהו את החשודים באזור מטולה הקפיצו את הכוחות לאזור הגבול, היכן שנתספו שני אקדחים ו-21 חבילות של סמים בשווי של כ-350 אלף שקלים. נבדקת האפשרות כי חיזבאללה סייע למבריחים

זמן צפייה: 01:18

כוחות הביטחון סיכלו אמש (שישי) הברחת אמצעי לחימה וסמים בגבול הלבנון, כאשר תצפיות צה"ל זיהו אמש מספר חשודים באזור מטולה והזניקו את כוחות הבטחון, בהם יחידת יג"ל, יחד עם כוח מחטיבת גולני, שתפסו שני אקדחים ו-21 חבילות שהכילו כ-9 קילוגרם סמים בשווי מוערך של כ-350 אלף שקלים.

בהמשך לכך, צה"ל והמשטרה פתחו בחקירה משותפת אחר מקור ההברחה. כמו כן, נבדקת היתכנות כי הנסיון נעשה בסיוע של ארגון הטרור חיזבאללה.

אקדח אקדחים הברחה
האקדחים שנתפסו בניסיון ההברחה | צילום: דובר צה''ל

כזכור, בחודש יולי האחרון צה"ל והמשטרה סיכלו ניסיון הברחה של 43 אקדחים בשווי 2.7 מיליון שקל באזור כפר ע'ג'ר שעל גבול לבנון. גם במקרה הזה תצפיות הצבא זיהו את החשודים במרחב  ובשיתוף פעולה עם המשטרה תפסו אותם. בדומה הלברחה האחרונה, גם אז בדקו בצה"ל את מעורבותות האפשרית של ארגון חיזבאללה בהברחה או סייע לה. על פי הערכות, הנשק יועד לפיגועים באזור הצפון.

סך הכל, מתחילת השנה סוכלו שש הברחות, כאשר ההברחה מחודש יולי האחרון היא הגדולה ביותר שנתפסה בגבול הצפוני בשנים האחרונות. לפי מידע מודיעיני, בכיר בחזבאללה אשר שימש יועץ לנסראללה, חאג' חליל חרב, הוא אחד המעורבים בהברחות קודמות של אמצעי לחימה לארץ.