החייל היורה: נתן הלך להתפלל, שמעתי רעש וחשבתי שזה מחבל

הותר לפרסום כי סמ"ר נתן פיטוסי הוא הלוחם שנהרג מירי חברו הלילה באזור טול כרם. החייל שירה בו סיפר בתחקיר כי פיטוסי הלך להתפלל וכששמע רעש - חשב שמדובר במחבל והחל בנוהל מעצר חשוד: "המשכתי לירות כי הדמות המשיכה להתקדם"

זמן צפייה: 00:37

סמ"ר נתן פיטוסי, בן 20 מנתניה, הוא לוחם צה"ל שנהרג הלילה מירי חברו במהלך פעילות שגרתית באזור טול כרם. פיטוסי, לוחם בחטיבת כפיר, הועלה לדרגת סמל ראשון לאחר מותו. בעקבות האירוע נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית בנושא. בסיום החקירה, הממצאים יועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית.

החייל היורה סיפר בתחקיר כי פיטוסי היה עמו בעמדה והלך להתפלל. כשלפתע שמע רעש וחשד שמדובר במחבל ופתח בנוהל מעצר חשוד. כאשר נשאל מדוע לא עצר את הנוהל מעצר חשוד ענה שהדמות המשיכה להתקדם לעברו.

מפקד פיקוד מרכז יהודה פוקס ומפקד אוגדת איו''ש אבי בלוט בזירת האירוע
מפקד פיקוד מרכז יהודה פוקס ומפקד אוגדת איו''ש אבי בלוט בזירת האירוע | צילום: דובר צה''ל

התקרית התרחשה בסביבות השעה 22:30. פיטוסי ז"ל עזב את העמדה המשותפת וכששב – נורה בטעות. החייל נפגע משני כדורים והובהל במצב אנוש לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. עמדות שהיו קרובות לעמדה שבה התרחש האירוע שמעו את הירי ודיווחו על כך ולכן חשבו בתחילה שמדובר בפיגוע, דבר שנשלל זמן קצר לאחר מכן.

בריאיון לגלי צה"ל אמר תא"ל כוכב: "הלוחם שנורה עדכן את חברו שהוא עוזב את עמדת השמירה לדקות ספורות. חברו ירה בו לאחר נוהל מעצר חשוד - כולל ירי לאוויר ולרגליים. החייל היורה השתתף הלילה בתחקירים של מפקד האוגדה ומפקד הפיקוד".

אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס ומפקד אוגדת איו"ש תא"ל אבי בלוט הגיעו הבוקר לזירה כדי לבצע תחקיר. הרמטכ"ל אביב כוכבי יגיע במהלך היום לנקודת האירוע. "מדובר באירוע קשה ומצער מאוד שלא היה אמור להתרחש", אמר האלוף פוקס. "אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחה השכולה, ומחזק את כל החיילים והמפקדים המעורבים באירוע. עם קרות האירוע התחלנו לתחקר אותו ואנו נמשיך להעמיק ולהפיק את כל הלקחים הנדרשים מאירוע קשה זה".