נסראללה מאיים: "יכולים למנוע מישראל להפיק גז מאסדת כריש"

האסדה, שהוצבה כ-90 קילומטרים מחופי ישראל, גרמה למתיחות מול לבנון - שם אומרים כי עבודות הקידוח מתבצעות במים טריטוריאליים שלהם. מזכ"ל חיזבאללה שיגר איום: "יש לעצור את הפעילות הזו. כל צעדי ישראל לא יועילו לה. היא תפסיד והיא יודעת מה ההשלכות"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס הערב (חמישי) לראשונה לסוגיית הפקת הגז מאסדת כריש: "ישראל תחל להפיק גז ולבנון לא עושה כלום. יש לעצור את הפעילות הזו. להתנגדות יש יכולת צבאית ומודיעינית למנוע מישראל להפיק גז מאסדת כריש". הוא הוסיף: "כל צעדי ישראל לא יועילו לה. היא תפסיד והיא יודעת מה ההשלכות אם תממש את איומיה".

"ההתנגדות לא יכולה לשבת בחיבוק ידיים מול גזילת מחצביה", הוסיף נסראללה, "והיא לא תשב בחיבוק ידיים. כל אופציות ההתנגדות מונחות על השולחן ללא כל היסוס. ההתנגדות אינה חוששת ממלחמה. אנו רוצים את הנפט והגז של לבנון. איננו מעוניינים במלחמה - אך איננו פוחדים ממנה".

שר האוצר אביגדור ליברמן מיהר להשיב לנסראללה: "אף אחד לא יכתיב לנו האם להוציא גז או לא מהמים הכלכליים של מדינת ישראל. ישראל היא מדינה ריבונית ותמשיך לקבל החלטות אך ורק בהתאם לאינטרסים שלה בלי להתחשב באיומים של טרוריסטים כאלה או אחרים. אני מציע לנסראללה להמשיך להתחבא בבונקר, הסרטונים שלו משם לא עושים רושם על אף אחד".

בתחילת השבוע הוצבה אסדת כריש, כ-90 קילומטרים מחופי ישראל, גורמת למתיחות מול לבנון - שם אומרים כי עבודות הקידוח צפויות להתבצע במים טריטוריאליים של לבנון והזהירו את ישראל לבל תתחיל בעבודות. בינתיים, חיל הים החל במבצע אבטחה נרחב סביב האסדה ובחיזבאללה איימו לתקוף.

אסדת הגז ''כריש''
אסדת הגז ''כריש'' | צילום: אבו עלי אקספרס

במקביל, לשכתו של ראש ממשלת לבנון היוצא, נג'יב מיקאתי, פירסמה קצר הודעה בשמו של מיקאתי בעניין הגעת אסדת הקידוח לשדה "כריש" ובהודעה הדגיש מיקאתי כי הניסיונות של ישראל ליצור משבר חדש באמצעות תקיפת המשאבים הימיים של לבנון ובאמצעות כפיית מציאות בשטח באזור שנמצא במחלוקת, אשר עליו ללבנון יש זכויות – הוא דבר מסוכן מאוד.

כמו כן, מיקאתי הזהיר כי מדובר ביצירת מתיחות שאף אחד לא יכול לנבא את השלכותיה וזאת עוד לפני השלמת משימתו של המתווך האמריקאי בעניין סימון הגבול הימי בין ישראל ללבנון. מיקאתי גם קרא לאו"ם ולכל הגורמים הנוגעים בדבר שיטפלו במצב ויחייבו את ישראל להפסיק את התגרויותיה. עוד ציין מיקאתי כי הפיתרון לעניין הוא חזרה למו"מ (על סימון הגבול הימי) מבלי שלבנון תוותר את זכויותיה המלאות בנוגע למשאביה הטבעיים ולים שלה.

לשכתו של נשיא לבנון, מישל עאון, פירסמה בשמו הודעה שבה נכתב: "הנשיא דן עם ראש ממשלת לבנון, מיקאתי, בכניסה של הספינה (הנושאת את האסדה לקידוח שדה "כריש") לאזור שיש עליו מחלוקת מול ישראל והנשיא דרש מהפיקוד של צבא לבנון שיספקו לו את הנתונים המדויקים והרשמיים בעניין. הנשיא הבהיר כי המו"מ לסימון הגבול הימי בדרום לבנון עדיין נמשך וכי כל צעד או פעולה באיזור שיש עליו מחלוקת – מהווה התגרות ומעשה עוין".