מתנחלים תקפו פלסטינים ואת רכושם בדרום הר חברון • תיעוד

מתנחלים תועדו כשהם זורקים אבנים על פלסטינים בכפר מפקרה, כשבמקביל ישנם דיווחים על 6 פצועים באירועים. בין הציוד שהותקף: בתים, מוכניות, מיכליות מים וציוד חקלאי. כוחות צה"ל נמצאים בשטח

זמן צפייה: 02:13

מספר מתנחלים תועדו היום (שלישי) כשהם תוקפים פלסטינים ואת רכושם בכפר מפקרה שבדרום הר חברון. לפי הדיווחים, שישה פלסטינים נפצעו במהלך האירועים, כשבמקביל ב-10 בתים נופצו זכויות, במספר מכוניות נוקבו הצמיגים ואף אחת נהפכה ונגרם נזק לטרקטור חקלאי ולמיכלית מים באזור. חיילי צה"ל נמצאים בשטח.

בהמשך לכך, שני פלסטינים נעצרו על ידי כוחות צה"ל, ובנוסף נעצר מתנחל אחד בחשד ליידוי אבנים והוא נחקר במשטרת חברון.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2809211618' autoplay='0' credit='' desc='מיכלית מים שניזוקה' poster='' kid='1_vcwjlp6i' duration='5']

ראש המועצה האזורית הר חברון מסר: "התמונה המסתמנת היא מורכבת, בייחוד שמי שהשתתף בה הם אורחים ולא תושבים, הטוענים כי הם הותקפו באבנים, וגורמי הביטחון חוקרים את האירוע. דרכנו אינה באלימות, לא נגד חיילים ולא נגד ערבים. מי שאחראי על שמירת הביטחון באזור הם גורמי הביטחון בלבד. הפלסטינים שפלשו לאדמות מדינה באזור מנסים מידי שבוע לחמם את הגזרה עם התפרעויות ושיתופי פעולה עם אנרכיסטים. אני רואה בחומרה את תקיפת רכבו של רבש"ץ חוות מעון באבנים ופציעתו כמו גם עוד פצועים נוספים. אני מקיים שיחות עם הצבא, השב"כ והמשטרה כדי לקבל את תוצאות החקירה".

ממפלגת מרצ נמסר בתגובה כי "אלימות המתנחלים שוברת שיאים. עשרות מתנחלים רעולי פנים תקפו פלסטינים, שברו שמשות, נכנסו לבתים. ילד פלסטיני בן 3 מאושפז במצב בינוני, אם זה היה הפוך כל המדינה היתה עוסקת בזה, אבל למתנחלים מותר. את האלימות הזאת אנחנו נעצור".

מכונית בבעלות פלסטינית
מכונית בבעלות פלסטינית

פלסטיני שנפצע באירועי האלימות בדרום הר חברון
פלסטיני שנפצע באירועי האלימות בדרום הר חברון

זכויות שנופצו בבית מגורים פלסטיני
זכויות שנופצו בבית מגורים פלסטיני

נזק לטרקטור חקלאי פלסטיני
נזק לטרקטור חקלאי פלסטיני