הפרות סדר בין פלסטינים למתפללים בקבר יוסף; אותר מטען צינור

צה"ל מסר כי במהלך כניסת כ-1,200 מתפללים יהודים לאתר שבשכם החלו מפגינים פלסטינים להתפרע, יידו אבנים והבעירו צמיגים. דיווח: כ-20 פלסטינים נפצעו בעימותים עם כוחות הביטחון

זמן צפייה: 00:22

דובר צה"ל מסר כי הלילה (שלישי) במהלך כניסת כ-1,200 מתפללים לקבר יוסף שבשכם התפתחו הפרות סדר על ידי פלסטינים, במסגרתן יידו מפרי הסדר אבנים והבעירו צמיגים. כמו כן, במסגרת הסריקות לקראת הגעת למקום, אותר מטען צינור - אותו ניטרלו לוחמי צה״ל.

בתוך כך, לפי דיווחים סוכנות הידיעות הפלסטינית "קודס", כעשרים פלסטינים נפצעו בעימותים עם כוחות הביטחון באזור. זאת, לאחר הגעה של מתפללים יהודים למקום. עם זאת, ממנהלת קבר יוסף נמסר כי התפילה התנהלה כסדרה - ללא אירועים חריגים.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

"ישראל עומדת מאחורי שתי התקיפות שאירעו בחודש האחרון בעיראק"

"נהרסה החופשה": הנערים מקפריסין תובעים פיצויים מחברות הביטוח

שני פלסטינים השליכו מטענים לעבר כוח צה"ל בקבר יוסף – וחוסלו

Whatsapp Image 2019 07 30 At 0
לוחמי צה''ל בקבר יוסף בשכם | צילום: דובר צה''ל

בחודש מארס נהרגו שני פלסטינים מאש צה"ל, לאחר שהשליכו מטענים מרכב חולף לעבר כוחות שאיבטחו כניסת מתפללים לקבר יוסף. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי ההרוגים הם ראאד חמדאן בן 21 וזיאד נורי בן 25. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי אחד ההרוגים הוא אח של מחבל שביצע פיגוע התאבדות בישראל בשנת 2003. כמו כן, דווח כי ברכבם של המחבלים אותרו רימונים מאולתרים. נוסף על כך דווח כי העימותים פרצו לאחר שכאלף מתפללים יהודים הגיעו למקום.

Whatsapp Image 2019 07 30 At 0
לוחמי צה''ל בקבר יוסף בשכם | צילום: דובר צה''ל