עימותים ביצהר: תושב המקום אזק עצמו בביתו - ופונה ע"י הכוחות

התושבים מחו על ניסיון מעצרו של נריה זארוג, שהפר צו הרחקה מנהלי והתבצר בביתו במשך שעות. המפגינים חסמו את גישת כוחות הביטחון והשליכו לעברם אבנים ובקבוקי צבע. 3 שוטרים נפצעו קל

זמן צפייה: 02:14

עימותים אלימים פרצו הערב (ראשון) ביצהר, במהלך ניסיון מעצר של תושב המקום שהפר צו הרחקה מנהלי והתבצר בביתו. עשרות תושבים ביישוב השליכו אבנים ובקבוקי צבע לעבר כוחות הביטחון, וחסמו את הכבישים במשך שעות ארוכות. לאחר סיום העימותים ביצהר, הגיעו עשרות מתפרעים ליישוב קומי אורי הסמוך. המתפרעים יידו אבנים לעבר לוחמי מג"ב ופצעו שלושה מהם, שקיבלו טיפול רפואי במקום.

הכוחות צרו על הבית שבו התבצר נריה זארוג, שאזק עצמו למתקן ברזל המחובר לרצפת הבית. כעבור כמה שעות הצליחו לשחררו להוציאו מהמקום, והוא הובא לחקירה. שלושה חשודים נעצרו בגין הפרת הסדר, ושלושה שוטרים נפצעו קל. נגרם נזק לרכבי ביטחון.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20191110-2200' autoplay='0' credit='' desc='ניסונות המשטרה לשחרר את זארוג, שאזק עצמו למתקן ברזל' kid='1_73hwypm4' duration='7'']

על פי ארגון "חוננו", הכוחות שברו קירות בדירה, ולטענתם זארוג "זועק מהדירה לעזרה. נשמעו קולות של פטישים וצרחות", נמסר מטעם הארגון, "ככל הנראה הכוחות נתקלו בביצורים אשר מקשים על הוצאתו מהדירה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

במהלך ניסיון מעצר של תושב יצהר: שוטר נפצע קל מיידוי אבנים

סערה בדיון לזכר רבין: רה"מ תקף את המשפחה, גנץ יצא נגד נתניהו

ניר חפץ בצאתו מביהמ"ש: "עדותי אמת מזוקקת; אני משלם מחיר כבד"

Whatsapp Image 2019 11 10 At 2
נריה זארוג אזוק לביתו ביצהר

"זארוג, נשוי ואב לתינוקות, קיבל צו מנהלי החתום בידי אלוף פיקוד מרכז נדב פדן, אשר מרחיק אותו מביתו לתקופה של שלושה חודשים", הסבירו ב"חוננו", "הוא סירב להישמע לצו ונשאר ביישוב כבר יותר מחודשיים, תוך שהוא קורא לאלוף הפיקוד לבטל לו את הצו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאירוע, ואמר כי הוא "קורא לכבד את החוק ולהפסיק מיד את האלימות נגד כוחות הביטחון. יש לאפשר לחיילי צה"ל וכוחות מג"ב, ששומרים על כולנו, לבצע את עבודתם. לא נסבול הפרות חוק".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20191110-2044' autoplay='0' credit='' desc='יצהר, הערב' kid='1_rh1qyxxy' duration='24'']

אירוע זה מצטרף לשורת אירועים שהתרחשו ביצהר בתקופה האחרונה. כזכור, בשבוע שעבר כלי רכב של משמר הגבול נרגם סמוך ליישוב. לא היו נפגעים באירוע. מחקירת המקרה עלה כי האבנים שבהן השתמשו החשודים, שנמלטו מהמקום, הוכנו מראש. מדובר בטיולית של מג"ב, שהסיעה לוחמים עבור החלפת הכוחות הנמצאים בגבעה קומי אורי, שהוכרזה שטח צבאי סגור.

באותו שבוע, רכב של משמר הגבול נרגם באבנים, בכניסה למקום. מדובר ברכב ממוגן. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כמה ימים לפני כן, בכפר יתמא שבאזור שכם התגלו מספר כלי רכב פלסטינים שהושחתו, וכן כתובות "ד"ש מהגבעה ביצהר" ו-"שטח צבאי סגור" שרוססו. על פי ארגון "בצלם", מספר הרכבים שהושחתו הינו כ-30. כמו כן, לפני כחודש חשוד הצית אוהל קטן של לוחמי משמר הגבול בגבעת "כיפת סרוגה" סמוך ליצהר.