שלושה בקבוקי תבערה הושלכו לעבר רכב מג"ב ביצהר - אין נפגעים

מתנחלים רעולי פנים זרקו בקת"בים לעבר כלי הרכב הממוגן ביציאה מהיישוב בשומרון, לאחר שהלוחמים סיימו פעילות לאכיפת צו שטח צבאי סגור במאחז "קומי אורי". רה"מ נתניהו: "מגנה את האירוע"

זמן צפייה: 02:02

מתנחלים רעולי פנים השליכו הערב (חמישי) שלושה בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב ממוגן של מג"ב, ביציאה מהיישוב יצהר שבשומרון. לא היו נפגעים ונגרם נזק קל לרכב. כוחות גדולים של מג"ב וצה"ל מבצעים סריקות במקום.

האירוע התרחש לאחר שהלוחמים סיימו פעילות לאכיפת צו שטח צבאי סגור במאחז הבלתי חוקי "קומי אורי". אתמול, נעצרו חמישה מתנחלים שהתפרעו במאחז "קומי אורי", שמוגדר עדיין שטח צבאי סגור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירוע ואמר כי "אני מגנה בתוקף את אירוע האלימות החמור נגד כוח מג"ב שבוצע בלילה. כוחות הביטחון שומרים על כולנו. זה פשע בכל עת, אבל פשע כפול ומכופל בעת הזאת כשכוחות מג"ב והמשטרה מסייעים לנו לצלוח את משבר הקורונה".

שר הביטחון, נפתלי בנט, התייחס אף הוא לאירוע וגינה אותו: "בושה וחרפה. אירוע האלימות ביצהר הוא מעשה חמור מאין כמותו. לא אקבל שום גילוי אלימות, בשום מצב ובשום תנאי, ובוודאי שלא כנגד כוחות הביטחון שעומדים על המשמר ומגינים על ביטחון ישראל. הוריתי לכוחות הביטחון לפעול בכל דרך על מנת לאתר את הפושעים ולמצות איתם את הדין".

מהמשטרה נמסר: "מדובר באירוע טרור חמור מאוד ובעליית מדרגה קיצונית בכל הקשור לאלימות המופנת כלפי הלוחמים שפועלים לאכיפת החוק ולשמירה על ביטחון התושבים באזור יצהר". גורם ביטחוני אמר לחדשות 13 כי "מדובר בניסיון רצח של טרור יהודי כלפי לוחמי מג"ב".

השריפה שנגרמה כתוצאה מהשלכת בקבוקי התבערה אל עבר רכב משמר הגבול
השריפה שנגרמה כתוצאה מהשלכת בקבוקי התבערה אל עבר רכב משמר הגבול | צילום: דוברות המשטרה

בתחילת השבוע סיכל כוח צה"ל ניסיון פיגוע סמוך לצומת נעלין שבבנימין, כאשר שני חשודים יידו סלעים על כלי רכב ישראליים בכביש מהיר. הלוחמים שזיהו את המחבלים פתחו לעברם באש, אחד מהם נהרג והשני נמלט מהמקום. שתי מכונית נפגעו, הנוסעים שאחת מהן בהיריון, יצאו ללא פגע. לוחמי צה"ל פתחו בסריקות במרחב.

הפלסטיני שנהרג בן 27, תושב הכפר נעלין, ושמו סופייאן אל חווג'ה. הוא היה חלק מחוליה שכבר תקופה מגיעה באופן קבוע עם מכונית, ומיידה סלעים בשעות הלילה לעבר כלי רכב ישראליים. בתא המטען ברכבו של המחבל נמצאו עוד סלעים.