"חיינו אינם חיים, הכול ריק שחור": שנה לפיגוע באזה"ת בברקן

שנה לאחר הפיגוע שבו נרצחו זיו חג'בי וקים לבנגרונד-יחזקאל, התכנסו המשפחות השכולות בטקס לזכרם. אמו של זיו סיפרה: "החוסר לא מרפה". אביה של קים: "מחבל שפגע צריך להבין שהוא לא יחיה"

זמן צפייה: 00:43

ב-7 באוקטובר 2018 נכנס מחבל למפעל "אלון" שבאזור התעשייה בברקן, ירה למוות בזיו חג'בי ובקים לבנגרונד-יחזקאל, פצע אישה נוספת באורח בינוני - ונמלט. היום, שנה לאחר הפיגוע הקשה, התכנסו בני המשפחות השכולות בטקס לזכרם במקום שבו איבדו את היקר להם מכל.

"הבשורה המרה שקיבלנו גמרה לנו את החיים", אמרה איריס חג'בי, אימו של זיו, בדברים שנשאה במהלך הטקס. "לקום בבוקר ולראות את הפנים של זיו מחייך והוא לא נמצא, לראות את הילדים ואת נטלי מתמודדים בכל יום עם אתגרים חדשים. החלטנו לחיות את החיים אבל זה כבר לא חיים. זה חיים אחרים לגמרי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

טראמפ: הגיע הזמן לסיים את המלחמה בסוריה; הכורדים: "סכין בגב"

המשותפת שוקלת לבטל הפגישה עם ארדן: "רואים בחומרה את דבריו"

שרה נתניהו לא הגיעה לדיון בתביעת העובדת; השופט: "זה מקומם"

זיו חג'בי הנרצח בבפיגוע במפעל המחזור בברקן
זיו חג'בי הנרצח בבפיגוע במפעל המחזור בברקן | צילום: באדיבות המשפחה

חג'בי, מנהל הכספים במפעל "אלון" שבו בוצע מסע הרצח, היה בן 35 במותו והותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. אמו סיפרה כי אחד מהרגעים הקשים עבורה היה לראות את ילדיו של זיו מתחילים את שנת הלימודים מבלי שאביהם נוכח בסביבה. "הוא היה איש משפחה מושלם. הלימודים של הילדים היו הכי חשובים לו בעולם", כאבה. "החוסר והגעגוע לא מרפה. החיים ממש קשים ואנו מנסים להמשיך בדרכו. אנחנו יודעים שהוא מסתובב פה. הוא שומר על כולנו".

רפי לבנגרונד, אביה של קים, שמצא את בתו ירויה וכפותה על רצפת המפעל, סיפר: "עברה שנה אז היום עשינו טקס מכובד. מה יהיה שנה הבאה? מי יזכור בעוד 20 שנה?". לבנגרונד אף פנה למקבלי ההחלטות וביקש לחשוב על פיתרון ארוך טווח שימנע את הקורבן הבא. "רוצחים אותנו כי אנחנו יהודים, רוצחים אותנו בלי סיבה הגיונית. מלחמות עשינו, שלום ניסינו וגם ישובים פינינו. צריכים לחשוב מחוץ לקופסה".

קים לבנגרונד-יחזקאל הנרצחת בפיגוע במפעל המחזור בברקן
קים לבנגרונד-יחזקאל הנרצחת בפיגוע במפעל המחזור בברקן | צילום: פייסבוק

"מחבל שעשה פיגוע צריך להבין שהוא לא יחיה ולמשפחתו לא יהיה בית וכסף", הוסיף, "לא אוותר. אשתדל לעשות כל מה שאני כדי שהעוולה הזו תיפסק פעם אחת ולתמיד, וכל אחד שחושב לרצוח יהודי יחשוב שש פעמים אם זה כדאי לו".

שחר, אחותה של קים, סיפרה על הקושי היום-יומי עימו היא מתמודדת מאז קיבלה את הבשורה המרה, וגילתה: "בפנים הכול ריק שחור. מאז הרצח אנחנו חיים חיים שהם לא מציאות. אנשים קמים לעבודה אבל בפנים הכול ריק. קים חסרה תמיד ואין רגע שהיא לא במחשבות שלנו. קשה לחיות בידיעה שלא נראה אותה יותר. לא נשכח אותה לעולם", הבטיחה.

בטקס נשאו דברים גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, מח"ט אפרים ומנהל מפעל אלון. "עברה שנה מהיום הנורא ודומה שאצלנו השתנו סדרי עולם, אצל המשפחות במועצה ובמפעל" אמר דגן. "אני תמיד תוהה אם סדרי עולם השתנו גם מעבר אלינו. באותו בוקר ארור נכנסתי בריצה לתוך הקומה וראינו שם את קים וזיו. ראיתי את קים אזוקה, זה היה רגע מזוקק, אולי רגע של פעם בחיים, ואמרתי לעצמי 'איזו ברבריות - מה חשב לעצמו המחבל המתועב הזה. מה קים יכולה לעשות לו'".

משפחות יקרות שנה לרצח הנפשע, ערב יום הכיפורים אני מבקש מכם סליחה שלא הצלחנו למנוע את הפיגוע הנורא הזה. ואני מבטיח שאנחנו נעשה הכל כדי להמשיך לבנות ולפתח את השומרון ולהראות לרוצחים הארורים שאנחנו לא מפחדים. למען זיו למען קים. למען נצח זכרונם".

משפחותיהם של הנרצחים קים לבנגרונד יחזקאל וזיו חג'בי לצד אנדרטה לזכרם בשטח ההנצחה של מועצה אזורית שומרון
משפחותיהם של הנרצחים קים לבנגרונד יחזקאל וזיו חג'בי לצד אנדרטה לזכרם בשטח ההנצחה של מועצה אזורית שומרון | צילום: מאיר ברכיה

אחרי הפיגוע נערך מצוד של חודשיים עד שהמחבל אשרף נעאלווה נתפס וחוסל על ידי כוח של הימ"מ. אחיו ובני משפחה נוספים נעצרו בחשד שסייעו לו, ובחודשים האחרונים מתנהל משפטם בבית דין צבאי.

בתוך כך, משפחתו של דביר שורק בן ה-19, שנדקר למוות לפני כחודשיים בגוש עציון, קיבלה את חפציו של דביר שהיו איתו ברגעיו האחרונים, בהם ארנק, טלפון והספרים שקנה למוריו כמתנת סוף שנה. "והנה נפרש דיוקנו של איש צעיר", כתב יואב שורק בדף הפייסבוק שלו, "והבטן מתקפלת, הכוחות מתנקזים החוצה, התהום נפערת, הדמעות זולגות".