"זה פירק אותי מבפנים": אימו של לוחם הימ"מ שנפל בג'נין משחזרת את הרגע הנורא

רנ"ג נעם רז שירת יותר מ-20 שנה ביחידה המובחרת, ונהרג בפעולה צבאית בסוף השבוע, תוך שהוא מותיר אחריו אישה ו-6 ילדים. אימו, אסתר רוזנברג, סיפרה כי הייתה האחרונה לראותו לפני שיצא למבצע, ונזכרת איך ביקשה שישמור על עצמו. "הוא ענה לי שלא אדאג, שיהיה בסדר"

זמן צפייה: 02:31

רנ"ג נעם רז, לוחם הימ"מ ששירת יותר מ-20 שנה ביחידה המובחרת, נהרג בפעולה צבאית סמוך לג'נין ביום שישי האחרון, תוך שהוא מותיר אחריו אישה ו-6 ילדים. בימים אלה מגייסים כסף ביישוב קידה, שבו התגורר נעם, לבניית בית כנסת לטובת הנצחתו, ואימו, אסתר רוזנברג, סיפרה היום (שני) לחדשות 13 על רגעי הבשורה על מות בנה, שאותה היא קיבלה כשהייתה לבדה בביתה.

"הידיעה הגיעה בצורה מאוד קשה מבחינת ההלם", סיפרה אסתר, "בהתחלה חשבתי שעשיתי עבירת תנועה, כי ראיתי שוטרים לפניי. אבל ברגע שהם הודיעו לי התפרקתי - הידיעה הזו פירקה אותי מבפנים, מזל שהצוות ישב איתי. בהלוויה התברר לי מה גידלתי, לא ידעתי מה גידלתי - והכל ברוגע ובשקט. אחרי ההלוויה לא ידעתי איך אקום. היה לי מאוד קשה לראות את הילד האהוב שלי כשרגבי האדמה מכסים אותו".

לוחם הימ''מ נעם רז שנהרג בג'נין
לוחם הימ''מ נעם רז שנהרג בג'נין

עוד סיפרה אסתר על הרגעים שלפני יציאתו של נעם לפעילותו האחרונה: "הוא בא אליי ונתן לי חיבוק ונשיקה, ואז אמרתי לו, 'תשמור על עצמך' והוא עונה 'אל תדאגי, יהיה בסדר'. אני האחרונה שראיתי אותו לפני שיצא. הוא לקח את התיק שלו והלך. הלך ולא חזר".

כמו כן, סיפרה אסתר על עברו בשירות ביחידה: "אחרי שסיים את הצבא הוא התגייס לימ"מ. בהתחלה לא ידעתי מה זה בכלל, לא חשבתי שזה מה שהם עושים. לא תארתי לעצמי שזה כזה דבר חזק ועמוק. כשכבר קלטתי מה זה הימ"מ, הייתה לי דאגה יותר לאישתו ולילדים. אלה לוחמים שלא נמצאים בבית, וזה נטל שנופל עליה. כמובן שמאוד דאגתי לו וטחנתי את זה כל הזמן, תמיד אמרתי לו 'אני מקווה שאתה שומר על עצמך'".

לוחם הימ''מ נעם רז שנהרג בג'נין
לוחם הימ''מ נעם רז שנהרג בג'נין | צילום: באדיבות המשפחה

לחצו כאן לתרומה לבניית בית כנסת לזכרו של נעם רז >> https://tic.li/yWKK3Vy