בוגי יעלון: "ההחלטה על שחרור המחבלים בעסקת שליט הייתה טעות"

שר הביטחון לשעבר מתח ביקורת על האופן בו התבצעה העסקה, ועל היחס הלא פרופרציונלי שבין חייל אחד לבין למעלה מ-1,000 מחבלים. יעלון הביע את תמיכתו בצעדי הממשלה הנוכחית אל מול גל הטרור, וטען כי יש מי שרוקד על דם ההרוגים. "הוויכוח הוא לא על ימין ושמאל - אלא על ישר ומושחת"

זמן צפייה: 05:05

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון התראיין הערב (שבת) ב"מהדורת השבת", ואמר כי "ההחלטה על שחרור המחבלים בעסקת שליט הייתה טעות". יעלון הוסיף כי הוא התנגד לשחרורו של סנוואר בטענה שלא ניתן להעריך את כמות הנרצחים שיירצחו על ידי אלו ששוחררו בעסקה ולא ניתן לראות את פרצופיהם של בני משפחותיהם. "אני דוגל באין פודין שבוי יותר מכפי דמיו ופה החרגנו מהערך הזה".

לדבריו של יעלון, "סינוואר עומד בכל הקריטריונים לסיכול ממוקד ואני מאמין שזה על השולחן. אני חושב שלא נכון לקיים את הדיון הזה כאן, הממשלה היא זו שצריכה לקבל את ההחלטה יחד עם מערכת הביטחון". יעלון התייחס גם להסתה ולאיומים מרצועת עזה, וטען כי הם מצביעים על פאניקה. בנוסף טען יעלון כי גל הטרור החל לפניי ההסתה הפרועה מצדו של סינוואר, "אבל כשהוא עומד ואומר את מה שאומר ומיד אנשים לוקחים גרזן ועושים את זה, צריך לקחת את זה בחשבון".

משה (בוגי) יעלון
יעלון: ''ההחלטה על שחרור המחבלים בעסקת שליט הייתה טעות''

"אנחנו בגל שאני עדיין לא יודע מה יהיה בסופו", אמר יעלון, "אבל עברנו גלים בהיסטוריה שלנו, ואני משוכנע שאנחנו ננצח גם את הגל הזה, גם אם הוא לא הגל האחרון. יש צריך לנהוג באחריות, הממשלה בסך בכל מתנהלת היטב בנושא הזה ומבצעת החלטות נכונות. לצערי יש מי שרוקד על הדם, ראינו את זה בשטח וגם מצד פוליטיקאים. זה לא הזמן לריקוד על הדם. כולנו צריכים להיות מאוחדים".

השר לשעבר מתח ביקורת נגד חברי הכנסת איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' מ"הציונות הדתית", ואמר כי "לרצוח אותנו עוד רוצים מלפני שקמה המדינה, אבל בסוף יש לנו אחריות". יעלון הוסיף כי "אנחנו רואים לפחות שני חברי אופוזיציה שרוצים לפתוח פה במלחמת גוג ומגוג – בן גביר וסמוטריץ'. בשביל מה צריך להתגרות ולעשות פרובוקציות? האם צריך לדרדר את העניין?".

בהתייחסו למשבר בקואליציה ולהשלכותיה על תפקודה של הממשלה להתמודד עם גל הטרור הנוכחי, אמר יעלון כי על כל חבר בקואליציה לקחת בחשבון את האלטרנטיבה. "אני מזכיר שהוויכוחים הם אינם על ימין ושמאל – אלא על ישר ומושחת, אמת ושקר, על דמוקרטיה עם שלטון חוק או דיקטטורה בסגנון הצפון קוריאני".