תיעוד חדש מחיסול בכיר הג'יהאד האיסלאמי אל-ג'עברי | צפו

דובר צה"ל פרסם תיעוד נוסף של רגע החיסול שבו נהרג ראש החטיבה הצפונית בג'יהאד האיסלאמי, תייסיר אל-ג'עברי. בעקבות החיסול הזה נפתח מבצע "עלות השחר". כך זה נראה

זמן צפייה: 02:03

צה"ל פרסם הערב (שבת) את רגע החיסול של תייסיר אל-ג'עברי, ראש החטיבה הצפונית בארגון, שהביא אתמול לפתיחת מבצע "עלות השחר". ג'עברי היווה דמות בכירה בארגון וביצע כמה תפקידים בארגון, בהם ראש תחום המבצעים, והיה אמון על קבלת החלטות רבות בארגון ועל ניסיונות להוצאת פיגועים רבים לעבר תושבי מדינת ישראל.

בכיר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, תייסיר אל-ג'עברי, שחוסל עם פתיחת מבצע עלות השחר
בכיר הג'יהאד האיסלאמי תייסיר אל-ג'עברי, שחוסל עם פתיחת מבצע עלות השחר

לאחר סיכולו של מאג'ד חראזין בדצמבר 2007 עלה והתקדם בשרשרת הפיקוד בארגון, עד שהחליף את בהאא' אבו-אל עטא, שחוסל במבצע חגורה שחורה בשנת 2019. במהלך מבצע "שומר החומות" הכווין ג'עברי מספר רב של שיגורי רקטות אל עבר שטח ישראל, בין היתר היה אחראי למתווה אשר הוביל לפגיעה בג'יפ אזרחי שהוביל לפציעתו של אחד האזרחים.

הוא גם מקורבו של זיאד א-נחלה, מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי שנמצא כעת בטהרן, ובעל קשרים מקיפים לאיראן. הוא היה אחראי לחוליות רקטות ונ"ט ולפיגועים רבים, ואף דחף לקו הקיצוני ביותר בג'יהאד האיסלאמי נגד ישראל.

עודת הזהות של תיסיר ג׳עברי, מפקד מרחב צפון רצועת עזה בג'יהאד האיסלאמי פלסטיני שחוסל
תעודת הזהות של תיסיר ג׳עברי, מפקד מרחב צפון רצועת עזה בג'יהאד האיסלאמי פלסטיני שחוסל | צילום: דובר צה''ל

כזכור, צה"ל תקף אתמול יעדים של ארגון הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני בעזה בפעולה יזומה, לראשונה מאז מבצע "חגורה שחורה". דובר צה"ל פרסם כי שם המבצע הוא "עלות השחר", מצב מיוחד הוגדר בעורף ותושבי עוטף עזה נקראו לשהות בקרבת מרחבים מוגנים - אך בצה"ל ערוכים גם לירי טילים לגוש דן ומחשש לירי רקטות, תנועת המטוסים בנתב"ג הוסטה צפונה.

תקיפות של חיל-האוויר במרכז ובדרום רצועת עזה
תקיפות של חיל-האוויר במרכז ובדרום רצועת עזה

דובר צה"ל אישר כי חוסל אל-ג'עברי, כשהתקיפות בוצעו נגד מספר יעדים נוספים של ארגון הטרור, ועל פי דובר צה"ל ישנם לפחות 15 הרוגים נוספים כתוצאה מהתקיפות. מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נח'אלה, אמר בריאיון לערוץ אל-מיאדין: "אנחנו הולכים ללחימה ותוצאות מלחמה זו יהיו לטובת העם הפלסטיני. לג'יהאד האיסלאמי אין קווים אדומים לגבי תגובתו. אין תיווך עכשיו".